Zo maak je ijzersterke microcontent voor je doelgroep (VOL)

DEZE BIJEENKOMST IS VOLGEBOEKT.

Donderdag 23 november 2023: Zo maak je ijzersterke microcontent voor je doelgroep

Kort, korter en nog korter. In het gevecht om aandacht van je lezer/gebruiker is digitale microcontent populair. Hoe maak je ijzersterke (ultra)korte video’s en teksten die qua tijdsbesteding minder dan 5 minuten duren? Microcontent past bij vele toepassingen en doelgroepen: B2C- én B2B-portfolio’s, onderwijs, vakinformatie, branded-content producties en leren en ontwikkelen (L&D) binnen de organisatie. 

Laat je op deze dag inspireren en ga hands-on aan de slag met microcontent. Je krijgt het maken van een video met je smartphone letterlijk in de vingers! Deze workshop is bij uitstek geschikt om met meerdere collega’s deel te nemen omdat je aan de slag gaat met een praktijkcasus.

Download hier het programma (PDF).


Sprekers

Eric van Hall

Oprichter en eigenaar
CopyRobin

Eric van Hall is oprichter en eigenaar van CopyRobin - 'copywriting as a service'. CopyRobin heeft AI omarmd en zet het in veel workflows in. Ze helpen bedrijven aan pakkende teksten en freelance (SEO-)copywriters aan leuke opdrachten. Van automotive tot vastgoed, van agrarisch tot ICT; de missie is om de wereld aan betere teksten te helpen. In totaal schreef CopyRobin voor ca. 1000 opdrachtgevers (zzp'ers, mkb'ers, corporates en (digital) agencies). Eric blogt, podcast en vlogt regelmatig over digitale marketing bij o.a. Emerce maar deelt zijn expertise ook in media als onder meer Het FD, Het AD en BNR. Verder is hij tevens presentator en dagvoorzitter voor (online) evenementen.

Christopher Marks

Brand Storytelling Expert | Marketing Strategy Consultant & Sr. Creator.
MRKS

Christopher Marks. Verhalen staan centraal in de carrière van Christopher. Of dat nu in de vorm van een landingspagina, video, TED-talk of merkverhaal is. Hij is zijn loopbaan gestart als professioneel videograaf en editor, maar als ondernemer wilde hij meer. Hij heeft een breed scala projecten op zijn naam staan, voor zowel A-merken als Adidas, Schweppes en Disney, als bij snelgroeiende start-ups. Onlangs bouwde hij aan een gloednieuwe (hybride) event studio voor Bol.com. Christopher was onder meer werkzaam als consultant en trainer bij Sanoma Academy (nu DPG Media) en heeft inmiddels honderden makers getraind op het gebied van video en storytelling. Tegenwoordig zet hij zich in als facilitator bij Brain Fuel.


Programma

9.30

Ontvangst en deelnemersregistratie

10.00

Een succesvolle video: van (pre)productie tot en met verspreiding

Theoretische gedeelte door Christopher Marks. Je krijgt een overzicht van de ontwikkelingen m.b.t. video en inzicht in wanneer je met video aan de slag kan gaan, wat de grootste struikelblokken voor beginners zijn en hoe je die kan voorkomen. Je leert waaraan een goede setting, audio en belichting moeten voldoen en hoe je werkt met AI en ondertitels. Ergo: Hoe zorg je ervoor dat je video’s produceert die goed performen op het platform van jouw publiek (bijv. YouTube, Facebook, LinkedIn en Instagram).

11.00

Maak je eigen scenario en video

Praktische gedeelte door Christopher Marks. In teams ga je voor jouw gekozen onderwerp aan de slag met een korte storyboard en/of script. Vervolgens leer je filmen en monteren met je eigen smartphone. Christopher laat diverse montage tools zien, maar we gaan aan de slag met de gratis app InShot die voor zowel Android als iOS werkt.

12.00

Lunch in het restaurant en aan de slag in teams met filmen

13.00

Het resultaat tot nu toe

Je monteert af en toont je (proef)video aan de groep. Je deelt plenair ervaringen en inzichten en krijgt ter plekke feedback.

14.00

Microcontent in tekst met hulp van AI

Sessie door Eric van Hall. Hoe maak je een pakkende thumbnail voor je video op social media? Maar je leert ook hoe je met AI tools als ChatGPT sneller en beter dan voorheen microcopy kunt schrijven. Voor social media, site, producten, video, etc. Interactieve sessie met teamoefeningen en discussie over inregelen in je werkproces en in je organisatie. 

15.30

Einde programma