Social media voor uitgeef- en mediaprofessionals
Donderdag 22 mei 2025: Social media voor uitgeef- en mediaprofessionals
Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van sociale media in Nederland? Welke platformen groeien en dalen in gebruik? En welke generaties maken gebruik van welk kanaal? Het eerste deel van deze online bijeenkomst geeft antwoord op deze vragen.
Na een korte pauze bieden experts een deep dive in twee platformen:
Hoe kun je LinkedIn inzetten voor je merken en uitgaven? Welke type content moet je eigenlijk plaatsen? En meer over Social Selling en leadgeneratie.
Je krijgt een update over de nieuwste functionaliteiten van Instagram. Dus óók over AI in contentcreatie en algoritmes. Laat je inspireren door voorbeelden binnen en buiten de uitgeefbranche: welke accounts doen het goed of slecht en waarom? En leer hoe je engagement verhoogt oftewel hoe zorg je voor een betrokken community?
Sprekers
Neil van der Veer is directeur en oprichter van onderzoeksbureau Newcom. Als onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau geeft Newcom met full-service marktonderzoek organisaties inzicht in hoe zij optimaal kunnen aansluiten bij de wensen van de doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan behoeftenonderzoek of imago onderzoek onder mediaconsumenten.
Marjolein Bongers is sinds 2011 jaar founder en eigenaar van House of Social Media. Ze maakt met haar team organisaties en bedrijven wegwijs in het effectief en zakelijk inzetten van LinkedIn. Enkele van haar opdrachtgevers: Mercedes-Benz, Schiphol Group, Raad van State, RTLz, Odido, The Walt Disney Company.
Kirsten Jassies is een social media expert, auteur, trainer en vaste social media-expert voor diverse media. Met haar enthousiaste en positieve aanpak helpt ze bedrijven en creators opvallende, engagende en authentieke content te maken. Kirsten schreef o.a. de bestseller Instaproof, is spreker op (inter)nationale podia en host een podcast over social media. Haar nieuwe boek 'Het is allemaal de schuld van social media' komt in juni 2025 uit.
Programma
Online inloop en registratie
Sociale media trends voor 2025
Neil van der Veer deelt de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van sociale media op basis van het 15e rapport ‘Nationale Sociale Media Onderzoek 2025’.
De power van LinkedIn
Marjolein Bongers legt uit hoe je LinkedIn kunt inzetten voor je merken en uitgaven. Welke type content je kunt plaatsen en ze vertelt over Social Selling en leadgeneratie.
Instagram voor uitgeefprofessionals
Kirsten Jassies geeft onder meer een update over de nieuwste functionaliteiten van Instagram en voorbeelden binnen en buiten de uitgeefbranche.