de Mediafederatie Academy

De Mediafederatie Academy is het professionaliserings- en netwerkplatform voor de uitgeefbranche. Met de Academy ondersteunt de Mediafederatie lidbedrijven van de vijf bij de Mediafederatie aangesloten brancheverenigingen (GAU, GEU, MMA, MVW en NDP Nieuwsmedia) concreet bij hun voortdurende transformatie tot digitale mediaondernemingen. Door de technologische ontwikkelingen en mediaconvergentie in de uitgeefindustrie is er binnen alle uitgeefsectoren behoefte aan permanente kennisupdate en vaardigheidsontwikkeling over thema’s die samenhangen met digitaal uitgeven, op zowel strategisch als operationeel niveau.

Onze bijeenkomsten:

Bekijk en download het Progamma Mediafederatie Academy 2021_2022 of bekijk de agenda.
Abonneer je op aankondigingen voor bijeenkomsten:

De Mediafederatie Academy brengt medewerkers van lidbedrijven van de brancheverenigingen GAU, GEU, MMA, MVW en NDP Nieuwsmedia samen, zodat zij kennis en best practices kunnen delen via strategische en themabijeenkomsten. Ook stelt de Academy specifieke programma’s samen op verzoek van de vijf brancheverenigingen. De Academy voorziet in:

  • versterking van de uitgeefindustrie van binnenuit;
  • vergroting van de exposure van de uitgeefindustrie bij stakeholders;
  • professionalisering van de branche;
  • themabijeenkomsten voor (operationeel) management en directies over digitale topics;
  • een platform voor talent, samenwerkingspartners en acquisitieproposities.

De Mediafederatie Academy biedt een interessant programma op het gebied van innovatie en digitaal uitgeven. Voor de themabijeenkomsten wordt samengewerkt met inspirerende deskundigen, aangevuld met presentaties van praktijkcases. De belangrijkste thema’s hangen samen met contentmarketing, online adverteren, auteursrecht, social media, mobile marketing, datagestuurd uitgeven, online video, digital learning en innovatieve skills en tools.

Meerwaarde voor leden

De Mediafederatie Academy onderscheidt zich van andere opleidingsaanbieders doordat uitgeefervaringen heel gericht bij elkaar worden gebracht. De interactie tussen de deelnemers levert direct toepasbare oplossingen voor hun eigen praktijk op en er komen cross-overs tot stand tussen grote en kleinere lidbedrijven, b2c- en b2b- en multi channel- en mono track-uitgeverijen.

De bijeenkomsten van de Academy zijn een belangrijke manier om ervaringen uit te wisselen met branchegenoten en te leren van elkaar: trends, nieuwe ontwikkelingen en de relevantie voor uitgeefmediabedrijven worden geëxploreerd en via uitgeefcases ontstaat inzicht in de impact en toepasbaarheid van het betreffende topic voor de eigen uitgeefpraktijk.

Contact

Voor vragen kunt u contact opnemen met:

Marie-Louise Kok

Marie-Louise Kok

Programmamanager
de Mediafederatie Academy

Wendy Woelders

Programmamanager
de Mediafederatie Academy

Kim Gerrits

Projectmedewerker
de Mediafederatie Academy