Workshop Data Analytics: de basis (niveau 1)

Starten met of beter worden in Data Analytics

We hechten veel belang aan het ontmoetings- en netwerkaspect van onze bijeenkomsten. Daarom zijn we dan ook verheugd dat we – zolang dat nodig is vanwege Covid-19 –  kleinschalige bijeenkomsten kunnen organiseren van maximaal 17 deelnemers. Dat betekent wel dat VOL = VOL. Aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst en als definitief beschouwd.

De afgelopen 2 jaar organiseerde de Mediafederatie Academy uiteenlopende workshops, masterclasses en inspiratiesessies over data gedreven marketing. De vraag naar meer trainingen blijft onverminderd groot. Dat is niet zo gek: nieuwe tools volgen elkaar in hoog tempo op en komen ook beschikbaar voor kleinere uitgeverijen. En zonder de juiste marketingdata raakt je organisatie achterop in de markt. Data Analytics stellen je in staat om de effectiviteit van je (content)marketing te vergroten door personalisatie, (re)targetting, gedifferentieerde distributie en dynamische beprijzing. Uiteindelijk ben je in staat om je online marketingstrategie te plannen en te automatiseren.

Daarom organiseren we drie praktische workshops over Data Analytics. De nadruk ligt op het leren toepassen van data in de eigen online marketingaanpak. Interactie, leren van elkaar en  werken aan praktijkopdrachten staan centraal. Om alle deelnemers voldoende aandacht te kunnen geven, is het aantal deelnemers per workshop beperkt tot maximaal 20. VOL = VOL. Je kunt je nu aanmelden voor een of meer workshops. Als je je aanmeldt voor alle drie dan doe je een stoomcursus  Data Analytics.

NIVEAU 1 Workshop Data Analytics: de basis

Beginners met geen tot weinig ervaring met Google Analytics. Deze workshop richt zich op organisaties en deelnemers die zich bevinden in de overgang van een ad hoc naar een systematisch marketing data gedreven organisatie in het Data Maturity Model hieronder. Kijk ook goed naar de onderwerpen in het programma van deze workshop.

DOEL EN RESULTAAT VAN DE WORKSHOP

Google Analytics geeft inzicht in alles wat zich op je website afspeelt. Je leert de betekenis van deze gegevens te doorgronden en te interpreteren zodanig dat je weet hoe je ze kan ‘vertalen’ en inzetten om meer conversie en activatie te bewerkstelligen. In deze workshop komen alle relevante basisaspecten van Data Analytics aan bod. Je krijgt inzicht in de rapportages en leert de basis van Google Analytics toepassen aan de hand van diverse werk- en analysemodellen. Aan het eind van de workshop

  • weet je hoe je Google Analytics inricht;
  • weet je hoe je met standaardrapportages werkt;
  • ben je in staat mogelijkheden tot verbetering te signaleren aan de hand van analyses.
  • ————————————————————————————————————————————————-

Starten met of beter worden in Data Analytics

Workshop Data Analytics: de basis (niveau 1)

  • Dinsdag 1 september Data Analytics: de basis (niveau 1). Deze bijeenkomst is vol geboekt
    Extra sessie maandag 21 september Data Analytics: de basis (niveau 1). Klik hier voor meer informatie en om je direct aan t melden. EXTRA EDITIE

Wil je nog beter worden in Data Analytics?

Workshop Data Analytics: Advanced (niveau 2)

  • Dinsdag 8 september: Data Analytics: advanced (niveau 2) Deze bijeenkomst is vol geboekt
  • Maandag 5 oktober:  Data Analytics: advanced (niveau 2) Klik hier voor meer informatie en om je direct aan t melden. EXTRA EDITIE

Word een datagedreven online marketing professional

Workshop Data Analytics: dashboarding voor pro’s (niveau 3)

  • 14 september Data Analytics: dashboarding voor pro’s (niveau 3) Klik hier om de je direct aan te melden. BIJNA VOL!
  • Bij voldoende belangstelling komt er een extra sessie op maandag 26 oktober

Spreker

  • Jonas Nouwen

    Jonas Nouwen

    Jonas Nouwen is online strateeg en expert op het gebied van online marketing en native advertising. Hij heeft gewerkt met verschillende toonaangevende internetbureaus, uitgevers en mediabedrijven. Hij was directeur van de branchevereniging van internetbureaus in Nederland (DDA – Dutch Digital Agencies) en is co-founder van Bladendokter.nl en The Big Story. Zijn expertise beslaat meerdere aspecten van online communicatie, zoals online strategie, branded content, sales, social marketing en publishing. Jonas werkt als consultant en interim-manager en geeft geregeld trainingen en lezingen.

Programma

  • - Ontvangst en registratie

  • - Start workshop ochtendprogramma

  • - Lunchpauze

  • - Start workshop middagprogramma

  • - einde workshop