Workshop Data Analytics: dashboarding voor pro’s (niveau 3)

Word een datagedreven online marketing professional

De deelnemers en wijzelf hechten veel belang aan het ontmoetings- en netwerkaspect van onze bijeenkomsten. We zijn dan ook verheugd om een doorstart te maken met de onze bijeenkomsten die voor de zomer uitvielen, erop vertrouwend dat vanaf 1 september de Corona-maatregelen daartoe voldoende ruimte bieden.

De afgelopen 2 jaar organiseerde de Mediafederatie Academy uiteenlopende workshops, masterclasses en inspiratiesessies over data gedreven marketing. De vraag naar meer trainingen blijft onverminderd groot. Dat is niet zo gek: nieuwe tools volgen elkaar in hoog tempo op en komen ook beschikbaar voor kleinere uitgeverijen. En zonder de juiste marketingdata raakt je organisatie achterop in de markt. Data Analytics stellen je in staat om de effectiviteit van je (content)marketing te vergroten door personalisatie, (re)targetting, gedifferentieerde distributie en dynamische beprijzing. Uiteindelijk ben je in staat om je online marketingstrategie te plannen en te automatiseren.

Daarom organiseren we drie praktische workshops over Data Analytics. De nadruk ligt op het leren toepassen van data in de eigen online marketingaanpak. Interactie, leren van elkaar en  werken aan praktijkopdrachten staan centraal. Om alle deelnemers voldoende aandacht te kunnen geven, is het aantal deelnemers per workshop beperkt tot maximaal 20. VOL = VOL. Je kunt je nu aanmelden voor een of meer workshops. Als je je aanmeldt voor alle drie dan doe je een stoomcursus Data Analytics.

NIVEAU 3 Workshop Data Analytics: dashboarding voor pro’s

Je bent bekend met Google Analytics en weet ook hoe je daar meer uit kan halen. Of je hebt deelgenomen aan de workshops Data Analytics: de basis (niveau 1) en advanced (niveau 2) op 12 en 19 mei jl. De nadruk ligt op het optimaliseren van data in de eigen online marketingaanpak. Je wilt meer dan de gebruikelijke rapportagemogelijkheden van Google Analytics en stappen zetten richting marketing automation. In het Data Maturity Model hieronder betreft dit de stap naar de onderscheidende fase. Kijk ook goed naar de onderwerpen in het programma van deze workshop.

RESULTAAT VAN DE WORKSHOP

Aan het eind van de workshop

  • heb je geleerd hoe Google Data Studio werkt;
  • weet je hoe je databronnen aan Google Data Studio koppelt;
  • kun je zelf dashboarden en rapportages maken.

—————————————————————————————————————-

Klik hier voor meer informatie over NIVEAU 1  Workshop Data Analytics: de basis

Klik hier voor meer informatie over NIVEAU 2 Workshop Data Analytics: Advanced

Spreker

  • Jonas Nouwen

    Jonas Nouwen

    Jonas Nouwen is online strateeg en expert op het gebied van online marketing en native advertising. Hij heeft gewerkt met verschillende toonaangevende internetbureaus, uitgevers en mediabedrijven. Hij was directeur van de branchevereniging van internetbureaus in Nederland (DDA – Dutch Digital Agencies) en is co-founder van Bladendokter.nl en The Big Story. Zijn expertise beslaat meerdere aspecten van online communicatie, zoals online strategie, branded content, sales, social marketing en publishing. Jonas werkt als consultant en interim-manager en geeft geregeld trainingen en lezingen.

Programma

  • - Ontvangst en registratie

  • - Start ochtendprogramma

  • - Lunchpauze

  • - Start middagprogramma

  • - Einde workshop