Customer Centricity

De masterclass wordt gegeven door mensen uit de praktijk en is doorspekt van praktijkvoorbeelden en toepasbare tips.

Door de relatie- en beleveniseconomie en nieuwe technologieën veranderen verwachtingen en ervaringen van klanten ten aanzien van mediaorganisaties, -merken en -producten. Daarom is het essentieel om proactief de klantervaring vertrekpunt te maken voor producten, diensten, primair proces en fulfillment, zodanig dat er meerwaarde ontstaat voor de business – zowel in grote en kleine uitgeefmediabedrijven en tijdens elke fase in de life cycle van ons aanbod. Hoe doe je dat tijdens de heersende waan van de dag?

Deze materclass verbindt inzicht in de belevenis-economie met handvatten om de transitie op gang te brengen naar een werkelijke Customer Centric organisatie als basis voor succesvolle innovatie.

Je wordt uitgedaagd om onderweg te gaan naar een Customer Centric benadering van je productmanagement, primaire uitgeefprocessen, marketing, sales en distributie door de principes van Design Thinking toe te passen.

Sprekers

  • Edwin de Kuiper

    Edwin de Kuiper

    Designer & Innovatiestrateeg
    Nieuw-Initiatief
  • Martijn Arts

    Martijn Arts

    Partner and strategy director
    Total Design

Programma

  • - Registratie en ontvangst

  • - Opening

    door Nineke van Dalen, middagvoorzitter/directeur van de Mediafederatie Academy

  • - Customer Centricity: een inleiding

    In dit eerste deel worden de principes van Customer Centricity geïntroduceerd en ontdekken we dat de klant centraal stellen niet hetzelfde is als klantgericht innoveren. Aan de hand van voorbeelden gaan we inzien dat veel praktijkoplossingen  niet erg goed werken als we ze beoordelen vanuit de Customer Centricity principes en zien we welke rol Design Thinking speelt bij  de toepassing van Customer Centricity.

  • - Customer Centric Design

    In dit tweede deel wordt ingegaan op de impact van Customer Centricity aan de hand van enkele bijzondere voorbeelden in de algemene uitgeverij en bij een nieuwsuitgever. Hier gaat het over de toepassing van Customer Centric Design bij het richting geven aan Customer Centricity zodat dit bijdraagt aan continuïteit, groei of marge.

  • - Pauze

  • - Customer Centric Publishing

    In dit deel gaan we kijken naar customer centricity in de eigen praktijk. Waar sta je als uitgever, welke onderwerpen wil je nu oppakken? Onder leiding van de sprekers ga je aan de slag in werksessies zodat je ook daadwerkelijk iets gaat veranderen, verbeteren voor jouw bedrijf.

  • - Napraten met een hapje en een drankje