Storytelling: een supersprint

1-daagse workshop, max. 20 deelnemers

De bijeenkomst is volledig volgeboekt. U kunt zich nog wel aanmelden voor de reservelijst.

Als er een plaats vrijkomt, dan informeren wij u daarover !!!

We zijn sociale wezens. We lachen, we huilen, we verzinnen. We praten, verbinden en luisteren graag. We maken, we bewerken en creëren. We leven in de aandachteconomie. Onze tijd is kostbaar. Iedere seconde ontstaat er iets nieuws. Het delen van je verhaal was nog nooit zo eenvoudig. Maar de aandacht trekken, is nog nooit zo moeilijk geweest. Sterker nog, je hebt een hele goede reden nodig om iemands tijd te claimen. Investeer daarom in jouw verhaal of dat van je organisatie. Mensen worden immers niet geraakt door data, maar door emotie. Het is het basisprincipe dat ons mens maakt en ons verbindt.

Deze workshop is een storytelling supersprint. Leerdoelen:

  • nadenken over de narratieve elementen in je bedrijf en/of merk;
  • een duidelijker beeld vormen van je klant, jezelf en van jouw stip op de horizon;
  • naar huis gaan met een kernverhaal met een audience first perspectief;
  • leren, experimenteren en de theorie in praktijk brengen.

Trainer

  • Christopher Marks

    Christopher Marks

    Oprichter van Story Sprint

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom en warming-up (kennismakingsoefening)

  • - Wat is storytelling en wat is een responsive story?

    Theoretische toelichting op de dag. Wat is een responsive story, aan welke eisen moet die voldoen en wat zijn de onmisbare ingrediënten?

  • - 20 year roadmap

    Een heldere visie is de basis van je verhaal. We gaan een high level visie ontwerpen.

  • - Pauze

  • - Visie verscherpen en verhelderen

    Je deelt in teams van 2 ideeën en je duikt dieper in de ‘waarom’-vraag van je story.

  • - The Shift

    Je gaat ‘de verandering’ of het probleem waar je op inspeelt, formuleren en spanning of urgentie ontwerpen in je verhaal.

  • - Broodjeslunch

  • - Empathy Brain Map

    Je geeft de persona vorm via een aantal oefeningen. Je ontwerpt een geabstraheerde vertegenwoordiging van je publiek.

  • - Brand personificatie

    Met deze oefening krijg je inspiratie voor de juiste tone of voice van je merk of organisatie.

  • - Pauze

  • - Audience first storytelling

    Korte presentatie waarin perspectieven worden toegelicht van audience first storytelling.

  • - Storyclock

    Je helpt elkaar in teams van 2 met het ontwikkelen, ontwerpen en structureren van je verhaal.

  • - Tot slot

    Je deelt je verhaal deels plenair met de groep en deels in een groep van 5 en je ontvangt feedback.

  • - Napraten met een hapje en een drankje