Storytelling: een supersprint
We zijn sociale wezens. We lachen, we huilen, we verzinnen. We praten, verbinden en luisteren graag. We maken, we bewerken en creëren. We leven in de aandachteconomie. Onze tijd is kostbaar. Iedere seconde ontstaat er iets nieuws. Het delen van je verhaal was nog nooit zo eenvoudig. Maar de aandacht trekken, is nog nooit zo moeilijk geweest. Sterker nog, je hebt een hele goede reden nodig om iemands tijd te claimen. Investeer daarom in jouw verhaal of dat van je organisatie. Mensen worden immers niet geraakt door data, maar door emotie. Het is het basisprincipe dat ons mens maakt en ons verbindt.
Deze workshop is een storytelling supersprint. Leerdoelen:
nadenken over de narratieve elementen in je bedrijf en/of merk;
een duidelijker beeld vormen van je klant, jezelf en van jouw stip op de horizon;
naar huis gaan met een kernverhaal met een audience first perspectief;
leren, experimenteren en de theorie in praktijk brengen.
Sprekers
Programma
Ontvangst en deelnemersregistratie
Welkom en warming-up (kennismakingsoefening)
Wat is storytelling en wat is een responsive story?
20 year roadmap
Een heldere visie is de basis van je verhaal. We gaan een high level visie ontwerpen.
Pauze
Visie verscherpen en verhelderen
Je deelt in teams van 2 ideeën en je duikt dieper in de ‘waarom’-vraag van je story.
The Shift
Broodjeslunch
Empathy Brain Map
Je geeft de persona vorm via een aantal oefeningen. Je ontwerpt een geabstraheerde vertegenwoordiging van je publiek.
Brand personificatie
Met deze oefening krijg je inspiratie voor de juiste tone of voice van je merk of organisatie.
Pauze
Audience first storytelling
Korte presentatie waarin perspectieven worden toegelicht van audience first storytelling.
Storyclock
Je helpt elkaar in teams van 2 met het ontwikkelen, ontwerpen en structureren van je verhaal.
Tot slot
Je deelt je verhaal deels plenair met de groep en deels in een groep van 5 en je ontvangt feedback.