SEO update

Praktische verdiepingssessie

In Nederland wordt de zoekmachine van Google veruit het meeste gebruikt. Volgens de data van Statcounter.com heeft Google in Nederland eind 2020 een marktaandeel van 94,5%. De zoekmachine is marktleider in Nederland en levert veel bezoek aan websites. Toch zijn er nog steeds zijn veel titels niet volledig geoptimaliseerd voor Google. Daarom organiseert de Mediafederatie Academy op veler verzoek een update en verdiepingssessie over de stand van SEO in 2021. In deze praktische verdiepingssessie behandelen we SEO vanuit diverse invalshoeken. Zo besteden we aandacht aan de basis, hoe het werkt. Maar ook kijken we naar de laatste stand van zaken en welke nieuwe SEO ontwikkelingen van belang zijn. Deze verdiepingssessie is bedoeld voor marketeers, redactieleden en uitgevers. Je haalt het meeste uit de sessie als je in de praktijk te maken hebt met SEO. Behalve voor marketeers is toepassing van SEO net zo belangrijk in het redactieproces en moeten journalisten en of contentmakers weten welke eisen SEO stelt aan content. Naast de werking van SEO besteden we ook aandacht aan andere belangrijke SEO aandachtspunten voor uitgevers, zoals bijvoorbeeld  welke content geschikt is voor SEO.

Onderwerpen die aan bod komen

  • de werking van de Google zoekmachine en het algoritme;
  • de basis: hoe werkt SEO werkt en wat zijn de belangrijkste aandachtspunten;
  • de laatste stand van zaken;
  • zoekwoordenonderzoek: de relatie tussen Adwords en SEO;
  • het belang van gestructureerde data voor uitgevers;
  • geschikte content voor SEO: de longtail;
  • SEO en het werkproces: eisen aan journalisten en contentmakers;
  • strategie en aanpak van SEO en Adwords.

 Na deze verdiepingssessie heb je inzicht in:

  • de basisprincipes van SEO en Google;
  • het belang van SEO geoptimaliseerde content voor de traffic en tractie;
  • hoe je SEO in je organisatie kan organiseren;
  • ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen met betrekking tot SEO.

Het is niet noodzakelijk om voorkennis van SEO te hebben; we zullen SEO praktisch uitleggen en tijd besteden aan oefenvormen waardoor de basisprincipes zeer inzichtelijk worden. Maar het is geen sessie waarin je in detail leert hoe je SEO-teksten moet schrijven. 

Sprekers

  • Jonas Nouwen

    Jonas Nouwen

    Jonas Nouwen is online strateeg en expert op het gebied van online marketing en native advertising. Hij heeft gewerkt met verschillende toonaangevende internetbureaus, uitgevers en mediabedrijven. Hij was directeur van de branchevereniging van internetbureaus in Nederland (DDA – Dutch Digital Agencies) en is co-founder van Bladendokter.nl en The Big Story. Zijn expertise beslaat meerdere aspecten van online communicatie, zoals online strategie, branded content, sales, social marketing en publishing. Jonas werkt als consultant en interim-manager en geeft geregeld trainingen en lezingen.

Programma

  • - Welkom en login / registratie van de deelnemers

  • - Start programma

  • - Einde programma