Update to the max - Scoren met (post Corona) online marcom in 2022

Een verkennende masterclass van trends, impact en middelen in de online marketingmix 2022 & praktische oefeningen met de toepassing ervan

Corona bracht online marketing in een grote versnelling. Het is nu zaak om de juiste keuzes te maken en de impact van Corona op je online marcom vorm te geven. Deze masterclass over trends, impact en middelen in de online marketingmix is geheel geactualiseerd voor post Corona 2022 & met veel live praktische interactieve oefeningen

De masterclass staat volledig in het teken van de versnelde invoering van actuele technische ontwikkelingen als gevolg van Corona. Wat is de impact er van op het gedrag van de consument en wat betekent dat voor je online marketingmix in 2022? Technieken en middelen als mobile first, 5G, mixed reality-beleving, voice, internet en social 5.0, direct to consumer/in app/in video sales, Pinterest, agile marketing etc. breken definitief door en zullen in 2022 mainstream worden en een plek in je online marketingmix opeisen.

Consumenten en organisaties ervaren door Corona indringend de mogelijkheden die deze  technieken te bieden hebben. Dat betekent dat uitgeefmediabedrijven en merken hun online marketingmix daarop moeten aanpassen. Het maakt daarbij niet uit of je aan het begin staat van online marketing of al ver bent gevorderd: deze bijeenkomst maakt duidelijk waar je ambitieniveau in 2022 moet liggen. Maar dan moet je wel weten wat de toepassingsmogelijkheden zijn van de nieuwe technieken en een eerste ervaring opdoen met de werking ervan in de marketingcommunicatiemix.

Laat je deze dag inspireren door veel voorbeelden en ga hands-on aan de slag met interactieve, praktische toepassingen.

Na deze bijeenkomst:

  • weet je welke trends doorbreken in post-Corona-marcom;
  • weet je welke impact web 5.0 zal krijgen voor je huidige en toekomstige marketingmix;
  • begrijp je hoe je next steps eruit zouden kunnen zien;
  • heb je kennisgemaakt met de integratie van recente technische middelen in je marketingmix;
  • ontvang je een exemplaar van het Handboek Online Marketing ter waarde van € 57,50 als basis voor de update van je online marketing mix

Expert van dienst

  • Patrick Petersen RDM MA MSc

    Patrick Petersen RDM MA MSc

    Patrick Petersen RDM MA MSc is een autoriteit op het gebied van online marketing. Hij is consultant, ondernemer, docent, auteur en veelgevraagd spreker – goed voor ruim 200 keynotes – op het gebied van online strategie, local en social media, zoekmachinemarketing, usability, contentmarketing, mobile marketing en mixed reality. Als energiek self-disruptor heeft Petersen aan de London Business School & Finance en Genova Business School zijn brede kennis ge-upgraded en onderzoek gedaan naar de impact van mixed reality op de toekomstige customer experience en de digital marketingmix 5.0.

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom door Nineke van Dalen, directeur van de Mediafederatie Academy

  • - Online marketing: van nu naar de trends in 2021

    Inzicht web 1-web 5: Met diverse moderne marketingmodellen web 5.0 en de online marketing 2021-mix inrichten voor jouw eigen organisatie. De digital marketingmix 5.0 vormt de kern van het 6e deel van bestseller Handboek Online Marketing en voegt een extra dimensie toe aan de inzet van digital marketing en prikkelende demanding customer.

  • - Pauze

  • - Disruptieve middelen en platformdenken

    Nog meer disruptieve middelen in de mix en het platformdenken. Inzicht ontwikkelingen = optimaliseren van de toekomst! Ditch the funnel; ga voor de Customer Life Cycle.

  • - Broodjeslunch

  • - De 2020-middelen

    De 2022-middelen; geen fake maar contentmarketing. Chatbots en programmable conversations voor intelligent relaties, IoT Search, gaan we optimaliseren of upgraden?

  • - Pauze

  • - Inzoomen op web 5.0

    Welcome web 5.0: Emotional en intelligent web. Hoe geven wij een scorende online marketingmix 5.0 smoel?

  • - Round-up

  • - Einde praktische masterclass