Scoren met online marcom 2020

Een verkennende masterclass van trends, impact en middelen in de online marketingmix 2020 & praktische oefeningen met de toepassing ervan

Deze bijeenkomst staat volledig in het teken van de impact van actuele technische ontwikkelingen – en toekomstbestendig consumentengedrag – voor de online marketingmix in 2020. Technieken en middelen als mobile first en 5G, mixed reality-belevingen, voice, internet en social 5.0, direct to consumer/in app sales, Pinterest, agile marketing etc. staan op het punt van doorbreken en zullen in 2020 naar verwachting mainstream worden ingezet en een vaste plek in de online marketingmix verdienen.

Consumenten en organisaties ervaren inmiddels steeds meer de mogelijkheden die deze moderne technieken te bieden hebben. Dat betekent dat uitgeefmediabedrijven – en merken – hun online marketingmix daarop moeten aanpassen. Daarbij maakt het niet uit of je aan het begin staat van online marketing of al ver bent gevorderd: deze bijeenkomst maakt duidelijk waar je ambitieniveau in 2020 moet liggen. Maar dan moet je wel weten wat de toepassingsmogelijkheden zijn van de nieuwe technieken en een eerste ervaring opdoen met de werking ervan in de marketingcommunicatiemix.

Laat je deze dag inspireren door veel voorbeelden en ga hands-on aan de slag met marcom 2020! Tijdens elk onderdeel ga je aan de slag met interactieve, praktische toepassingen.

Na deze bijeenkomst:

  • weet je welke trends gaan doorbreken in de marcom;
  • weet je welke impact web 5.0 heeft en krijgt binnen de marcom;
  • begrijp je de impact ervan voor jouw huidige en toekomstige marketingmix;
  • heb je inzicht gekregen in hoe je next steps eruit zouden kunnen zien;
  • heb je kennisgemaakt met de integratie van recente technische middelen in je marketingmix;
  • ontvang je een exemplaar van het Handboek Online Marketing 6 ter waarde van € 57,50.

Expert van dienst

  • Patrick Petersen RDM MA MSc

    Patrick Petersen RDM MA MSc

    Patrick is een autoriteit op het gebied van online marketing. Hij is consultant, ondernemer, docent, auteur en veelgevraagd spreker op het gebied van online strategie, local en social media, zoekmachinemarketing, usability, contentmarketing, mobile marketing en mixed reality

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom door Nineke van Dalen, directeur van de Mediafederatie Academy

  • - Online marketing: van nu naar de trends in 2020

    Inzicht web 1-web 5: Met diverse moderne marketingmodellen web 5.0 en de online marketing 2020-mix inrichten voor jouw eigen organisatie. De digital marketingmix 5.0 vormt de kern van het 6e deel van bestseller Handboek Online Marketing en voegt een extra dimensie toe aan de inzet van digital marketing en prikkelende demanding customer.

  • - Pauze

  • - Disruptieve middelen en platformdenken

    Nog meer disruptieve middelen in de mix en het platformdenken. Inzicht ontwikkelingen = optimaliseren van de toekomst! Ditch the funnel; ga voor de Customer Life Cycle.

  • - Broodjeslunch

  • - De 2020-middelen

    De 2020-middelen; geen fake maar contentmarketing. Chatbots en programmable conversations voor intelligent relaties, IoT Search, gaan we optimaliseren of upgraden?

  • - Pauze

  • - Inzoomen op web 5.0

    Welcome web 5.0: Emotional en intelligent web. Hoe geven wij een scorende online marketingmix 5.0 smoel?

  • - Round-up

  • - Napraten met een hapje en een drankje