Microlearning in de uitgeefportfolio

Een deep dive masterclass & een praktische workshop microlearning video’s maken

DEZE BIJEENKOMST IS VOLLEDIG VOLGEBOEKT.

! Meld je hier aan voor de extra editie op maandag 16 maart !

In deze tijd van swipen, scrollen, mobile, social, video en het gevecht om aandacht van je lezer/gebruiker is microlearning een snel opkomende populaire en krachtige vorm van online content. Microlearning is een manier om content aan te bieden in ultrakleine, hapklare brokken – ook wel learning nuggets genoemd – die qua tijdsbesteding vaak minder dan 5 minuten van de ontvanger vragen. Microlearning gaat vaak hand-in-hand met mobiel en video based leren.

Microlearning past naadloos bij de trend om in de contentstrategie ‘educational content’ toe te voegen – originele verhalen en beelden waar mensen iets van opsteken. Microlearning is geschikt voor vele toepassingen en doelgroepen: onderwijs, vakinformatie, training-on-the-job maar ook voor B2C- én B2B-portfolio’s en branded-contentproducties en ook voor L&D binnen de organisatie.

Laat je deze dag inspireren door veel voorbeelden en ga hands-on aan de slag met microlearning!

Na deze bijeenkomst:

  • weet je wat microlearning is;
  • kun je de learning journey ontwerpen van je gebruikers;
  • ken je de vereisten voor succesvolle content en context;
  • krijg je het maken van een educatieve video met je smartphone voor je eigen doelgroep letterlijk in de vingers;
  • doorgrond je al doende het didactische proces en de organisatorische aspecten.

Sprekers

  • Marie-Louise Kok

    Marie-Louise Kok

    Digital learning expert
  • Christopher Marks

    Christopher Marks

    Oprichter van Story Sprint

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom en kennismakingsoefening

  • - Een deep dive in de ins & outs van microlearning, door Marie-Louise Kok

    Wat verstaan we onder microlearning en waarom is het momenteel een hype? Hoe kun je microlearning strategisch inzetten voor jouw organisatie, portfolio en diensten? Hoe verhoudt microlearning zich tot diepere leercontent en een curriculum? Laat je inspireren door internationale voorbeelden en diverse toepassingsvormen. Neem kennis van de voordelen maar ontdek ook wanneer je microlearning beter niet kan inzetten. In dit eerste onderdeel duiken we ook dieper in een microlearning uitgeefcasus.

  • - De succesvolle inzet van video: van (pre)productie, montage tot en met distributie, door Christopher Marks

    In deze introductie krijg je een overzicht van de ontwikkelingen m.b.t. video en krijg je inzicht in wanneer je met video aan de slag kan gaan en wat de grootste struikelblokken voor beginners zijn en hoe je die kan voorkomen. Je leert waaraan een goede setting, audio en belichting moeten voldoen en hoe je werkt met ondertitels. Ergo: Hoe zorg je ervoor dat je video’s produceert die goed performen op het platform van jouw publiek (bijv. YouTube, Facebook, LinkedIn en Instagram).

  • - Broodjeslunch

  • - Workshop 1: Ontwerp de learning journey, door Marie-Louise Kok

    Hoe ontwerp je een learning journey? In deze interactieve workshop ga je in duo’s en met elkaar bekijken of en hoe microlearning geschikt is voor jouw doelgroep en welke belofte je ermee wilt inlossen. Past bijv. het ‘5 moments of need’ model? Wat zijn de leerdoelen? Wat zijn de leermomenten? Heb je al materiaal? En wie of wat heb je nodig?

  • - Pauze

  • - Workshop 2: Maak je eigen microlearning video, door Christopher Marks

    In deze workshop ervaar je dat het maken van een microlearning video niet erg duur of ingewikkeld hoeft te zijn en dat je er morgen mee kunt beginnen. In duo’s ga je voor jouw gekozen onderwerp aan de slag met een korte storyboard en/of script en leer je filmen met je eigen smartphone. Jullie werken aan het formuleren van een leerdoel of take aways. We gaan direct aan de slag met filmen en leren monteren met diverse apps.

  • - Plenaire afsluiting

    Je deelt je ervaring en inzichten plenair met de groep en krijgt feedback.

  • - Napraten met een hapje en een drankje