Masterclass podcasting/audiopublishing

Waarom zou je het (niet) doen?

DEZE BIJEENKOMST IS VOLLEDIG VOLGEBOEKT.

Wegens overweldigend succes hebben wij een extra sessie Podcasting opgezet, click op deze link om te registreren.

Het stadium van pionieren is voorbij. Podcast en audiopublishing zijn ontegenzeggelijk bezig met een grote opmars. Veel uitgevers zetten al audio in of staan op het punt om dat te gaan doen. Deze masterclass brengt alles rond podcasten in beeld: van strategie (verschillende doelen en doelgroepen), content en context, operationalisering, marketing en verdienmodellen tot en met distributie en vindbaarheid.

2019 lijkt het moment voor uitgevers om in te stappen, mocht je dat nog niet hebben gedaan. Wat zijn de opties voor uitgeefmerken en branded en contentmarketingstrategieën in zowel B2B- als B2C-markten? Wat werkt wel en wat werkt niet? Hoogste tijd om je kennis en kunde van podcasting en/of audiopublishing te verdiepen.

Na deze bijeenkomst

  • begrijp je welke podcaststrategieën er mogelijk zijn;
  • heb je inzicht in hoe je geld gaat verdienen met podcasts;
  • ken je tips & tricks bij diverse scenario’s m.b.t. contentdoelen, activaties, branding, educatie, klantenbinding, waardecreatie en verdienmodellen;
  • weet je wat er komt kijken bij de implementatie van je podcast (formats, storytelling, workflow, skills, kosten, valkuilen e.d.) en
  • snap je hoe je de lifecycle van je podcast optimaliseert o.b.v. customer data, klantreis en KPI’s.

Sprekers

  • Anne Janssens

    Anne Janssens

    Oprichter
    Dag en Nacht Media
  • Tim de Gier

    Tim de Gier

    Oprichter
    Dag en Nacht Media
  • Folef van Nispen tot Sevenaer

    Folef van Nispen tot Sevenaer

    oprichter/eigenaar
    Home Academy
  • Robbert Hak

    Robbert Hak

    Head of Storytel Original
    Storytel AB
  • Olivier Heimel

    Olivier Heimel

    hoofdredacteur
    Runner’s World

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Het ecosysteem van de podcast (inclusief een korte break)

    Door Anne Janssens en Tim de Gier, oprichters van Dag en Nacht Media, uitgevers- en podcastplatform en -netwerk

    Dag en Nacht Media produceert zo’n 30 podcastshows en trekt daarmee maandelijks circa 1.2 miljoen luisteraars. Oprichters Anne en Tim worden wel de Nederlandse ‘podcast fathers’ genoemd. Na een verkenning van op handen zijnde ontwikkelingen, bestaande en opkomende strategieën, analyse van successen en sturingsvariabelen, kansen en valkuilen, loodsen Anne en Tim de deelnemers langs het totale proces van podcasten: van strategie en business modelling naar een stappenplan voor organisatie, operationalisering, storytelling, formatting, tooling en maakproces. Uiteraard ontsnappen ook promotie en distributie niet aan de aandacht en krijgen we tips & tricks qua vindbaarheid, interactie en analysemodellen.

  • - Pauze

  • - 15 jaar Home Academy

    Door Folef van Nispen tot Sevenaer, oprichter/eigenaar van Home Academy Publishers

    Folef laat 15 jaar ontwikkeling, groei en ervaring met het uitgeven van hoorcolleges de revue passeren en vertelt over de visie en de producten van zijn uitgeverij. Met welke uitgangspunten is het bedrijf destijds gestart en welke (her)overwegingen en keuzes werden er in die 15 jaar gemaakt? Welke factoren zijn bepalend voor de huidige succesvolle marktposities en resultaten? Welke ontwikkelmogelijkheden liggen er in de nabije toekomst in het verschiet?

  • - Storytel: ervaringen met het abonnementenmodel

    Door Robbert Hak, Head of Storytel Original bij Storytel AB

    Het van oorsprong Zweedse Storytel is 5 jaar in Nederland en in 15 andere landen actief als producent en platform voor luisterboeken en audioproducties, veelal in opdracht en gelicenseerd door uitgevers. Daarnaast is Storytel actief als producent van oorspronkelijke audiocontent. Robbert zal met name ingaan op de visie op en ervaringen met het abonnementenmodel en de impact daarvan op de contentstrategie in diverse marktsegmenten, landen en diverse ontwikkelingsstadia. Ook zal hij tips & tricks van dit verdienmodel met ons delen.

  • - Runner’s World: impact van podcasting op redactie en merk

    Door Olivier Heimel, hoofdredacteur Runner’s World

    In september 2018 lanceerde de redactie van Runner’s World haar eerste podcast, samen met topatlete Susan Krumins: Susy Q&A. Wat beoogde de hoofdredacteur (en host) met die eerste podcast; wat kwam daarvan terecht en waar staat de podcast nu in de portfolio van Runner’s World? Wat bracht podcasting Runner’s World tot op heden en hoe ging dat in zijn werk qua organisatie, in- en externe aansturing, kwaliteitseisen en positionering? Welke succesfactoren bepalen welk resultaat? En welke kansen ziet Runner’s World voor de toekomst van podcasts?

  • - Napraten met een hapje en een drankje