Masterclass Instagram voor mediamerken

naar een hoger en actueler niveau

Er zijn wereldwijd meer dan 1 miljard Instagram-gebruikers, de helft daarvan opent de app dagelijks; meer dan 400 miljoen gebruikt elke dag Instagram Stories. Er zijn 25 miljoen zakelijke accounts geregistreerd. Nog interessanter: meer dan 200 miljoen Instagrammers bekijken dagelijks een zakelijke account en zelfs 80% volgt een zakelijke account. De vraag is dus niet: wat doen jouw volgers op Instagram, maar wat doe jij op Instagram?!

Instagram nam de afgelopen jaren een enorme vlucht. Het kanaal is voor veel mediamerken een essentieel onderdeel van het uitgeefproces geworden.  Maar Instagram vergt een andere mindset, een andere strategie en andere content (redactioneel én commercieel).

Uitgeven is meer dan content verkopen. Het gaat in essentie over relatiemanagement. Met de juiste content kun je een zo groot mogelijke community bereiken, beroeren en binden. Instagram is een ontzettend goed kanaal voor zowel het eerste contact als voor het doorlopend engageren van  bestaande doelgroepen en voor het verdiepen van de naamsbekendheid van je merk.

NA DEZE MASTERCLASS

  • ken je alle aspecten van Instagram: Tijdlijn, Stories en Reels;
  • weet je welke content geschikt is voor welk Instagramkanaal;
  • weet je hoe je voor alle ‘kanalen’ binnen Instagram een plan maakt;
  • weet je hoe je Insta gebruikt voor community management en
  • gebruikt als marketingtool;
  • weet je hoe je het beste content uit het reguliere redactieproces haalt en
  • hoe je content plant en programmeert.

Aan de hand van veel voorbeelden uit de uitgeefpraktijk krijgen deelnemers aan deze bijeenkomst een dieper strategisch én praktisch inzicht in de werking van Instagram. Na de masterclass kun je direct aan de slag om jouw Instagram naar een hoger plan te tillen.

Trainers

  • Carolien Vader

    Carolien Vader

    Carolien Vader is bladenmaker, spreker en schrijver. Ze is expert in de transitie van traditionele media naar online en social media. Ze is conceptontwikkelaar voor nieuwe mediamerken en werkt als mediacoach, consultant en strateeg op het gebied van het veranderende medialandschap. Ze adviseert uitgevers, organisaties en bedrijven over: ◾conceptontwikkeling; ◾het ontwikkelen en uitrollen van content- en kanaalstrategieën; ◾positionering en (online) marketing; ◾het veranderende medialandschap.
    Bladendokter & The Big Story

Programma

  • - Ontvangst en registratie

  • - Start workshop ochtendprogramma

  • - Lunchpauze

  • - Start workshop middagprogramma

  • - Einde masterclass

Voorbereiding

Voor deze training is een telefoon met de actuele app van Instagram nodig zodat je kan oefenen met het maken van Stories of gegevens kan bekijken binnen Instagram. Dit kan een merkaccount of een persoonlijk account zijn.