Wegens groot succes geprolongeerd in 2021

Masterclass: wat doe jij op Instagram? Jouw Insta naar een hoger niveau Incluis aandacht voor TikTok

!!! DEZE BIJEENKOMST IS VOLLEDIG VOLGEBOEKT !!!
Klik hier om je aan te melden voor de extra sessie van 20 april. 

Er zijn wereldwijd meer dan 1 miljard Instagram-gebruikers, de helft daarvan opent de app dagelijks; meer dan 400 miljoen gebruikt elke dag Instagram Stories. Er zijn 25 miljoen zakelijke accounts geregistreerd. Nog interessanter: meer dan 200 miljoen Instagrammers bekijken dagelijks een zakelijke account en zelfs 80% volgt een zakelijke account. De vraag is dus niet: wat doen jouw volgers op Instagram, maar wat doe jij op Instagram?!

Instagram nam de afgelopen jaren een enorme vlucht. Het kanaal is voor veel mediamerken een essentieel onderdeel van het uitgeefproces geworden. Maar Instagram vergt een andere mindset, een andere strategie en andere content (redactioneel én commercieel).

Uitgeven is meer dan content verkopen. Het gaat in essentie over relatiemanagement. Met de juiste content kun je een zo groot mogelijke community bereiken, beroeren en binden. Instagram is een ontzettend goed kanaal voor zowel het eerste contact als voor het doorlopend engageren van bestaande doelgroepen en voor het verdiepen van de naamsbekendheid van je merk.

NA DEZE MASTERCLASS

–           ken je alle aspecten van Instagram: Tijdlijn, Stories, video en Reels Stories,

–           heb je inzicht in het toenemende belang van verticale content en video n.a.v. het succes van Stories, Snapchat en TikTok;

–           weet je welke content geschikt is voor welk Instagramkanaal;

–           weet je hoe je voor alle ‘kanalen’ binnen Instagram een plan maakt;

–           weet je hoe je Insta gebruikt voor community management en

–           gebruikt als marketingtool;

–           weet je hoe je het beste content uit het reguliere redactieproces haalt en

–           hoe je content plant en programmeert.

Aan de hand van veel voorbeelden uit de uitgeefpraktijk krijgen de deelnemers een dieper strategisch én praktisch inzicht in de werking van Instagram. Na de masterclass kun je direct aan de slag om jouw Instagram naar een hoger plan te tillen.

Trainers

  • Carolien Vader

    Carolien Vader

    Carolien Vader is bladenmaker, spreker en schrijver. Ze is expert in de transitie van traditionele media naar online en social media. Ze is conceptontwikkelaar voor nieuwe mediamerken en werkt als mediacoach, consultant en strateeg op het gebied van het veranderende medialandschap. Ze adviseert uitgevers, organisaties en bedrijven over: ◾conceptontwikkeling; ◾het ontwikkelen en uitrollen van content- en kanaalstrategieën; ◾positionering en (online) marketing; ◾het veranderende medialandschap.
    Bladendokter & The Big Story

Programma

  • - INLOGGEN

  • - Start Masterclass

    BLOK 1 Introductie: het veranderende medialandschap en het gebruik van Instagram in Nederland, inclusief vragen/pauze

    BLOK 2 gaat over het inrichten van profielen, geschikte content voor de Insta-tijdlijn; het maken van een goed tijdlijnritme en ‘Feedfeel’ (beeld voor de tijdlijn), inclusief opdracht en interactie

  • - Pauze

  • - Blok 3

    BLOK 3 gaat over hoe je tot een goede contentstrategie voor Instagram komt: over content verrijken met hashtags, tags en centions om content beter vindbaar te maken; over het inplannen van content, inclusief oefening

  • - LUNCHPAUZE EN OEFENING

  • - Blok 4

    BLOK 4 gaat over groeien met Instagram, inclusief oefening en interactie en over adverteren

  • - Pauze

  • - Blok 5

    BLOK 5 gaat over Stories, video en reels en het toenemende belang van verticale content en video n.a.v. het succes van Stories en platforms als Snapchat en TikTok, inclusief vragen en interactie

  • - Napraten/vragen

  • - Einde Masterclass

Voorbereiding

Voorbereiding Voor deze training is een mobiele telefoon nodig met daarop een ge-update versie van Instagram en toegang tot het account van een van je titels zodat je kan oefenen met het maken van Stories of gegevens kan bekijken binnen Instagram. Dit kan een merkaccount of een persoonlijk account zijn.