Masterclass & Inspiratie Community Building

Community Building gaat verder en is complexer dan multimediale en 360 graden uitgeefstrategieën. Relevantie, beleving en engagement zijn doorslaggevend voor het succesvol verbinden van je merk of product met je lezers en gebruikers. Goed lopende mediamerken genieten niet meer vanzelfsprekend het vertrouwen van de consument of zijn niet langer een leidende autoriteit voor de professional. Mediamerken zijn op zoek naar een veel sterkere binding en bonding met hun afnemers. Hoe?

Dat leer je tijdens deze masterclass over de strategie en implementatie van community building, aangevuld door 2 inspirerende use cases.

Na deze bijeenkomst

  • heb je een goed inzicht in de strategische meerwaarde van communities voor je merk en portfolio;
  • beschik je over stappenplan voor een community strategie  en de implementatie ervan;
  • kun je verder met KPI’s om je community te optimaliseren;
  • heb je inzicht in activaties en interacties;
  • leer je door de ervaringen met 2 use cases wat er in de praktijk komt kijken bij community building (workflow, data, skills,  valkuilen e.d.).

Trainers

  • Maartje Blijleven

    Maartje Blijleven

    Oprichter
    Maartje Blijleven
  • Mikel Polokaj

    Mikel Polokaj

    CEO
    Acaboo
  • Wout Funnekotter

    Wout Funnekotter

    Hoofdredacteur
    Tweakers/de Persgroep

Programma

  • - Registratie en ontvangst

  • - Masterclass ‘Het ecosysteem van community building (inclusief 15 minuten pauze)

    door Maartje Blijleven, Digital Community Expert Dutch Live TV show 6 van SBS en oprichter van We Love Communities

    Maartje heeft enorm veel ervaring met het ontwikkelen van communities, o.a. voor een aantal wereldmerken zoals Heineken en KLM. Op grond van haar rijke ervaring ontwikkelde ze diverse community strategieën. Naast de strategische aspecten van community building behandelt Maartje een stappenplan voor de implementatie en optimalisatie van communities. Maar ook trends en ontwikkelingen komen aan de orde naast vele praktijkvoorbeelden die de theorie inkleuren en concreet maken.

  • - Pauze

  • - Voorbeeld voor een platform community

    door Mikel Palokaj, co-founder en CEO van startup acaboo.com

    Acaboo wil de manier waarop studiemateriaal gebruikt wordt in het hoger onderwijs verbeteren door vereniging van docenten, studenten en uitgevers in een interactief blended learning platform.
    Acaboo zal zowel user generated als open source en studiemateriaal van uitgevers toegankelijk maken. Het doel is om zowel voor de student als de docent het studierendement te verhogen. Acaboo is een mooi voorbeeld om uitgevers te inspireren om  een  community platform toe te voegen aan de portfolio. Ook Mikels eigen participatie in een community over blockchain laat zien hoe een kennis- of special intrest community de deelnemers onderling verbindt en de participatie versterkt.

  • - De community in het hart van Tweakers

    door Wout Funnekotter, hoofdredacteur Tweakers/de Persgroep

    Tweakers is een techplatform met zowel professionele gebruikers als geïnteresseerde consumenten.
    Bij Tweakers is de community het focuspunt in de strategie en de dagelijkse praktijk van Tweakers. Wout neemt ons mee naar het beginpunt van Tweakerscommunity  en schetst hoe de community vervolgens uitgroeide tot het centrale punt voor de doorontwikkeling van het merk en het platform. Daarnaast laat hij zien hoe je een gedifferentieerde community boeit en bindt en welke knelpunten en uitdagingen moesten worden overwonnen, opgelost en aangepakt.

  • - Napraten met een hapje en een drankje