Lunchwebinar: Nieuwe EU-verordening voor tijdschrift- en boekenuitgevers

Dinsdag 2 juli 2024: Lunchwebinar: Nieuwe EU-verordening voor tijdschrift- en boekenuitgevers

Vanaf 30 december 2024 moet je bedrijf zich houden aan een nieuwe EU-verordening die klimaatverandering door ontbossing en de aantasting van bos moet tegengaan. De zogeheten Regulation on Deforestation-free products (EUDR).

Een verordening die relevant is voor zowel tijdschrift- als boekenuitgeverijen: ze maken immers allemaal een product van hout. Je zult moeten kunnen aantonen dat de herkomst van je producten legaal én traceerbaar is. Zeker wanneer je buiten de EU drukt of het papier daar vandaan haalt.

In dit lunchwebinar:

• leer je de doelstellingen en vereisten kennen van de verordening;

• krijg je inzicht in de impact die deze verordening zal hebben op uitgevers van boeken en tijdschriften en de andere spelers in de waardeketen;

• bekijken we openstaande punten en onzekerheden met betrekking tot de implementatie van deze verordening.

De presentatie is Engelstalig en we maken een opname zodat je deze achteraf nog eens kunt bekijken.

Download het programma (pdf) hier.

Sprekers

Enrico Turrin

Deputy Director and Economist
Federation of European Publishers

Enrico Turrin is Deputy Director and Economist of the Federation of European Publishers (FEP). Enrico has a degree in Economics at the University Luigi Bocconi in Milan in 2000 and a master’s degree in International Affairs at ISPI, Milan, in 2001. He was Project Manager at ISPI and lecturer on International Organisations from 2002. From 2005 to 2008, Enrico worked as an external expert and lecturer for ISPI and for a project by the Italian Foreign Ministry. He was hired as an economist by FEP in 2008, where he is in charge of the sector statistics and of a range of other files. And since 2012 he is the Deputy Director of FEP.

Online 'inloop'

Verdiepingssessie door Enrico Turrin (Engelstalig)

Vragenronde en plenaire afsluiting

Einde programma