Innoveren – van klantvraag naar oplossing

Donderdag 1 december 2022: Innoveren - van klantvraag naar oplossing

In deze praktische workshop pak je relevante verbeterings- en vernieuwingsvraagstukken aan. Je krijgt handvatten hoe je stapsgewijs van een interne of externe klantvraag via het kernprobleem tot succesvolle oplossingsrichtingen kunt komen. Én hoe je je oplossingsrichting aan de man brengt.

Op (inter)actieve wijze beleef je in één dag de fasen van het innovatieproces en maak je daarbij steeds kleine uitstapjes naar de theorie. Laat je inspireren en ga hands-on aan de slag met met verbetering en vernieuwing! Na deze workshop:

• weet je welke mindset en aanpak nodig is voor vernieuwing en verbetering;

• heb je inzicht hoe je goede gesprekken voert om je (interne of externe) klanten nog beter te begrijpen;

• heb je het innovatieproces doorlopen en ervaren, van idee tot en met oplossingsrichting;

• snap je het belang van experimenteren in kleine stapjes;

• kun je eenvoudige experimenten opzetten waar je morgen mee aan de slag kunt;

• weet je hoe je een impactvolle pitch maakt en geeft.

Inhoudelijke voorbereiding:

Je haalt het meest uit deze deep dive als je vooraf bedenkt met welk concrete verbeterings-of vernieuwingsvraagstuk jij in je organisatie mee aan de slag wilt gaan, of misschien al mee aan de slag bent. Mocht je geen concreet vraagstuk hebben, dan kan je deze dag ook prima volgen. Je kunt aansluiten bij andere deelnemers.

Kleine disclaimer: De Mediafederatie Academy is niet aansprakelijk voor het feit dat je de dag na deze workshop een aantal dingen in je werk blijvend anders gaat aanpakken!

Download het programma

Download het programma in PDF formaat.

Sprekers

Wendy Woelders

Innovatiemanager | programmamanager
de Mediafederatie

Wendy is ruim twintig jaar binnen bedrijven in een leidende rol bezig met innovatie en business development en heeft diverse educatieve startups opgericht. Sinds 2015 is ze eigenaar van Hands on Innovation en brengt ze mensen, teams en bedrijven in beweging zodat er verbetering, vernieuwing én versnelling ontstaat. Met haar praktische klantgedreven benadering zet ze het echt leren begrijpen klantproblemen centraal. Wendy deed/doet innovatie- en strategieopdrachten voor oa. Philips, Bureau ICE, 227 Learning, Aegon, Leyden Academy, NOAB, ASR, Uitgeverij Coutinho, Veluwe Mondzorg en Business Lapps.

Ontvangst en deelnemersregistratie

Welkom, Innovatie mindset en aanpak