Innovatieve verdienmodellen

Praktische workshop

Donderdag 16 juni 2022: Innovatieve verdienmodellen

In deze praktische workshop bespreken we eerst wat innovatieve verdienmodellen zijn, welke verdienmodellen er allemaal bestaan en in welke vormen je ze op dit moment concreet in de markt tegenkomt. Daarbij gebruiken we sprekende voorbeelden uit de media- en uitgeverijwereld. Vervolgens ga je met verschillende verdienmodellen aan de slag voor je eigen concept, portfolio en/of organisatie, zodat je mogelijkheden gaat zien waar je eerder totaal niet aan had gedacht.

Op (inter)actieve wijze doe je eerst kennis op en ga je daarna zelf brainstormen en toepassen. Door het spelenderwijs toepassen van een aantal van de 55 verschillende verdienmodellen op je eigen concept, portfolio en/of organisatie kan je meteen de volgende dag deze kennis in de praktijk brengen.

Na deze workshop:

  • weet je precies hoeveel en welke innovatieve verdienmodellen er zijn;
  • waar deze verdienmodellen op gebaseerd zijn;
  • hoe je ze zelf op jouw concept, portfolio en/of organisatie kunt toepassen;
  • leer je d.m.v. een spel met een frisse blik naar de verdienmodellen van jouw concept, portfolio en/of organisatie te kijken en direct aanpassingen en optimalisaties door te voeren;
  • ontwikkel je een beter beeld en/of een automatisme in het (h)erkennen van andere bedrijven en hun verdienmodellen.

Trainer

Merel is expert in strategische marketing en leiderschap. Zij schrijft hier o.a. op een toegankelijke manier over op Emerce en als gastdocent op NHL Stenden Hogeschool en HvA doceert zij (Content)marketing, Nima-B, Business Strategy, Persoonlijk Leiderschap en Ondernemerschap.

Met meer dan 20 jaar managementervaring bij bureaus, mediabedrijven en A-merken en heeft zij bij meerdere mediabedrijven en uitgeverijen nieuwe verdienmodellen opgezet én succesvol gelanceerd. Ook traint Merel professionals en bedrijven op het gebied van Business-, Merk-, Contentmarketingstrategie met haar bedrijf Digitalheads en is zij gecertificeerd NLP coach Persoonlijk Leiderschap.

  • Merel Braakman

    Merel Braakman

    Expert Strategische Marketing, Founder No Wine Today
    Oprichter van Digital Heads

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom door programmamanager Wendy Woelders

  • - Introductie en theorie verdienmodellen

  • - Kennis in de praktijk toepassen

  • - Take aways

  • - Napraten met een hapje en een drankje