Influencers & Brand Lovers

Marketingtrendsessie

Donderdag 3 februari 2022: Influencers & Brand Lovers – marketingtrendsessie

Influencers verbinden zich met merken om content te creëren en deze te delen met hun volgers. Het vakgebied influencermarketing wordt volwassen; openheid en authenticiteit in influencer campagnes steeds belangrijker en meetbaarheid voor merken is key

Benieuwd naar de visie vanuit een merk, een influencer, een agency etc.? Vier sprekers delen hun kennis en ervaringen over het onderscheidend vermogen en de potentie van influencermarketing. Krijg antwoord op vragen als:

  • Waarom en hoe kiest een merk voor influencermarketing? 
  • Wat zijn de belangrijkste trends? En hoe vertaal je deze naar je organisatie en merk?
  • Welke vrijheden en invloed hebben influencers zelf in prestatiegerichte campagnes?
  • En welke regels gelden er voor het reclame maken via influencers?

Laat je op deze dag inspireren en meld je aan!

Sprekers

Klaas Joosten. Founder van LinkPizza, een content & influencer marktplaats voor het creëren, verspreiden en meten van (social media) content. Het platform verbindt merken (adverteerders) met influencers (uitgevers, bloggers, vloggers, Instagram- en YouTube-ers) om hun doelgroep te bereiken. Klaas is tevens oprichter van ZEEF.com, een curared directory waar experts hun beste links filteren en delen met hun community. Daarnaast investeert Klaas en adviseert hij bedrijven bij keuzes in marketing en informatie overload.

Joost Bouhof. Joost is social influencer en content creator op YouTube en Twitch in gaming- en lifestyle; hij bereikt met zijn social media kanalen meer dan 600.000 mensen. Daarnaast is hij co-founder van Fanflock, een marketingagency gericht op het bereiken van Gen-Y en -Z. Sinds 2020 is hij lid van de commissie Influencer Marketing bij DDMA.

Naomi van der Louw. Jurist bij DDMA op het gebied van social media, privacy en marketing. Naomi is actief met de commissie Influencer Marketing voor merken (adverteerders), voor influencers (celebrities, macro, micro en nano) en voor bureaus en media-exploitanten die influencers naar de markt toe vertegenwoordigen. De commissie heeft als doel influencermarketing te professionaliseren en het imago ervan te verbeteren. 

Lisa-Marie Klap. Brand & PR manager bij Karwei. Lisa-Marie ontwikkelt samen met haar team regelmatig influencercampagnes voor het merk Karwei, onderdeel van Intergamma, waar GAMMA ook onder valt. Voorheen was ze senior digital media & campaign specialist bij Prénatal.

  • Klaas Joosten

    Klaas Joosten

    Founder van LinkPizza - een content & influencer marktplaats. En oprichter van ZEEF.com
  • Joost Bouhof

    Joost Bouhof

    Content Creator, Social Media Influencer & Social Media Marketing Specialist
  • Naomi van der Louw

    Naomi van der Louw

    Jurist bij DDMA
  • Lisa-Marie Klap

    Lisa-Marie Klap

    Brand & PR manager bij Karwei

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom en introductie door Marie-Louise Kok, programmamanager

  • - De belangrijkste trends, door Klaas Joosten

    Door de massale switch naar online aankopen worden online influencers nog belangrijker voor merken. Klaas neemt je mee door de belangrijkste influencer marketingtrends voor 2022.

  • - Keuzevrijheden voor influencers, door Joost Bouhof

    Als content creator en influencer bereikt Joost met zijn kanalen meer dan 600.000 mensen. Welke vrijheden en invloed heeft hij zelf in prestatiegerichte campagnes? Joost biedt een blik op zijn praktijkcases.

  • - Lunch en netwerkgelegenheid

  • - Wat mag wel en niet? Juridische contouren door Naomi van der Louw

    De Reclame Code Commissie doet met regelmaat uitspraken over influencers na klachten over samenwerkingen op o.a. YouTube en TikTok. Welke lessen kunnen we uit die uitspraken trekken?

  • - Hoe creëer je Brand Lovers?, door Lisa-Marie Klap

    Welke media- en campagnekeuzes passen bij doelstellingen van Karwei? En wat zijn de ervaringen met en resultaten na inzet van influencers? Lisa-Marie biedt de visie en afwegingen vanuit het merk.

  • - Plenaire afsluiting en een borrel met netwerkgelegenheid