Digitale abonnementen en andere verdienmodellen 2025
Donderdag 6 maart 2025: workshop digitale abonnementen en andere verdienmodellen
In deze workshop bespreken we twintig verdienmodellen toepasbaar voor mediabedrijf en uitgeverij. Uiteraard met voorbeelden uit de praktijk. Vervolgens ga je in kleine wisselende groepjes met verschillende verdienmodellen aan de slag voor je eigen concept, portfolio en/of organisatie. Je gaat mogelijkheden en kansen zien waar je eerder misschien niet aan had gedacht. In deze workshop:
leer je meer over verdienmodellen en hoe je ze zelf op jouw concept, portfolio en/of organisatie kunt toepassen;
leer je met een frisse blik naar je uitgaven, proposities en organisatie kijken;
doe je inspiratie op door met vakgenoten te sparren en te brainstormen;
ontwikkel je een beter beeld van andere bedrijven en hun verdienmodellen en de haalbaarheid voor je eigen producten of diensten.
Download hier het programma (PDF).
Sprekers
Wendy Woelders is twintig jaar binnen (educatieve) bedrijven in een leidende rol bezig geweest met innovatie en business development en heeft diverse educatieve startups opgericht. Tegenwoordig is ze eigenaar van Hands on Innovation en brengt ze mensen, teams en bedrijven in beweging zodat er verbetering, vernieuwing én versnelling ontstaat. Ze kijkt daarbij zowel naar het business systeem als naar het sociale systeem. Vanuit Hands on Innovation en Beter Koersen deed/doet Wendy innovatie- en organisatievraagstukken bij o.a. Philips, Zwijsen, Bureau ICE, Aegon, Leyden Academy, Malmberg, ASR, Uitgeverij Coutinho, Veluwe Mondzorg, BSL en Roularta.
Programma
Inloop en registratie
Introductie en theorie verdienmodellen
Ronde 1
Ronde 1: we sparren met vakgenoten en wisselen kennis uit aan de hand van (aantal) verdienmodellen
Netwerklunch
Ronde 2
Plenaire recap van de bevindingen uit ronde 1 en aan een andere tafel ronde 2
Ronde 3
Na een korte pauze wisselen we van tafel en gaat ronde 3 in
Plenaire afsluiting
Plenaire recap van de bevindingen en take aways