Digitale abonnementen - best practices en succesfactoren

Webinar

Donderdag 9 december 2021: Digitale abonnementen – best practices en succesfactoren

In deze online bijeenkomst deelt een aantal uitgevers hun kennis over en ervaringen met digitale abonnementen vanuit verschillende perspectieven. Vragen en onderwerpen die daarbij centraal staan zijn:

  • Wat bied je wel en wat niet? (bundeling)
  • Wat geef je vrij en wat zet je achter de betaalmuur? (prijsbeleid)
  • Hoe verkoop je het (werving) en hoe behoud je klanten (retentie)?
  • Welke experimenten zijn er gedaan, welke keuzes zijn gemaakt en waarom? (geleerde lessen)

We verdiepen interactief met elkaar op actuele uitgangspunten en casussen.

Sprekers

Chris Roest. Marketing Manager bij Misset Uitgeverij. Chris is mediaondernemer met een achtergrond in sales en marketing. Voorheen werkzaam, maar momenteel uitsluitend als eigenaar/aandeelhouder betrokken bij verschillende mediabedrijven (BBNC uitgeverij, Uitgeverij Kluitman, het mediaproductiebedrijf Imago Mediabuilders en de contentmarketing onderneming Scripta). Twee jaar geleden koos Chris voor een uitdaging buiten de eigen organisaties in een interim rol als marketing manager bij Misset en daar is hij verantwoordelijk voor de merken Boerderij, Food&Agribusiness, Groenten & Fruit en Pluimveehouderij.

Elles Leijzer. Director Digital bij New Skool Media. Elles begon haar carrière als online marketing consultant aan de bureauzijde, maar maakte al snel de overstap naar de mediawereld. Met haar expertise op het gebied van online marketing en innovatie, ontwikkelt en implementeert Elles digitale (marketing)strategieën waarmee nieuwe verdienmodellen worden gecreëerd en nieuwe doelgroepen worden bereikt. Data, A/B-testen, conversieoptimalisatie, content- en kanaalstrategie zijn daarvoor de belangrijkste ingrediënten.

  • Chris Roest

    Chris Roest

    Marketing Manager
    Misset Uitgeverij
  • Elles Leijzer

    Elles Leijzer

    Director Digital
    New Skool Media

Programma

  • - Online 'inloop' en welkom door programmamanager Wendy Woelders

  • - De beste aanbieding voor elke abonnee, door Chris Roest

    In de presentatie van Chris komen analyses en hypotheses, ontbundelen, de introductie van nieuwe proposities en het winnen en behouden van (online) abonnees aan bod. Hij neemt je mee op reis en daarbij ga je langs de grootste verrassing via de grootste teleurstelling naar een positief eindresultaat.

  • - Pauze

  • - Van onbekende bezoekers naar betalende lezers - 5 tips (én valkuilen), door Elles Leijzer

    ‘Content achter een betaalmuur? Dat gaat nooit werken!’. In 2016 startte EW (voorheen Elsevier Weekblad) met de introductie van een betaalmuur. Door te leren, te analyseren, te testen en vooral te doen, weet EW een forse groei in digitale omzet te realiseren. Wat heeft wel/niet gewerkt en aan welke knoppen kun je draaien om nieuwe doelgroepen te bereiken met betaalde content (én meer loyale lezers aan je te binden)? Aan de hand van een aantal ‘best practices’ wordt uitgelegd hoe New Skool Media volop inzet op digitalisering van haar merken.

  • - Pauze

  • - Best practices en geleerde lessen, onder leiding van Wendy Woelders

    Aan de hand van enkele actuele stellingen en casussen gaan we interactief met elkaar in debat, ieder kijkend vanuit zijn of haar eigen perspectief.

  • - Afsluiting