Digitale abonnementen - best practices en succesfactoren
Donderdag 2 februari 2023: Digitale abonnementen - best practices en succesfactoren
In deze online bijeenkomst deelt een tweetal sprekers hun kennis over en ervaringen met digitale abonnementen vanuit verschillende perspectieven. Vragen en onderwerpen die daarbij centraal staan zijn:
Wat bied je wel en wat niet? (bundeling)
Wat geef je vrij en wat zet je achter de betaalmuur? (prijsbeleid)
Hoe verkoop je het (werving) en hoe behoud je klanten? (retentie)
Welke experimenten zijn er gedaan, welke keuzes zijn gemaakt en waarom? (geleerde lessen)
We verdiepen interactief met elkaar op actuele uitgangspunten en casussen.
Bekijk hier het digitale abonnementen programma in PDF.
Sprekers
CEO van Newsroomie.com. Na eerder werkzaam te zijn geweest als PR-consultant en webontwikkelaar heeft Rick Langedijk Newsroomie.com opgericht. Newsroomie.com helpt uitgevers om content via verschillende kanalen onder de aandacht van hun doelgroep te brengen en hun bereik en het aantal abonnees te vergroten.
Web en Content Lead bij Roularta Media Group. Kim begon haar carrière als projectmanager bij het Centrum voor Informatie over de Media, het orgaan dat verantwoordelijk is voor het meten van kijk-, luister-, surf- en leesgedrag in België. Daarna zette ze de stap naar de media waar ze eerst als marktonderzoeker werkte en daarna een grote affiniteit met datagedreven marketing opbouwde. Ze is momenteel verantwoordelijk voor het bepalen van de strategie en het gebruik van het Customer Data Platform van Roularta Media Group voor zowel België als Nederland. Daar helpt ze de marketeers om op een meer datagedreven en gesegmenteerde manier aan marketing te doen, personalisatie in te bouwen in de online journeys van de gebruikers.