DE ADAPTIEVE ORGANISATIE

digitale transformatie & digitaal leiderschap

Sprekers

  • Yvonne Campfens

    Yvonne Campfens

    Consultant | Interim Manager | Market Researcher | AcademicTech Entrepreneur
  • Salim Hadri

    Salim Hadri

    CEO
    Milvum
  • Rob Hulst

    Rob Hulst

    UX Designer
    Milvum

Digitale transformatie is geen theoretische kwestie meer. De trend is duidelijk: traditionele uitgeef-waardeketens zijn niet erg lang meer houdbaar in het voortdurend veranderende ecosysteem. Elk uitgeefmediabedrijf staat voor de uitdaging om te komen met vernieuwende oplossingen voor onbekende of bestaande klant- en marktbehoeften. Het gaat om een concrete vertaalslag van je strategische concepten, klantproposities, portfolio en producten in combinatie met nieuwe technologie. Juiste timing en analyse van de levenscyclus van je business is daarbij cruciaal. Digitale transformatie vraagt om een andere manier van kijken naar het businessmodel, het concurrentieveld en de markten waar je organisatie zich op richt.

Deze bijeenkomst is gericht op het ontwikkelen van meerdere inzichten en invalshoeken voor de vormgeving van de digitale transformatie en implementatie daarvan in organisaties.

We analyseren:

  • nieuwe manieren om groei en innovatie te realiseren in een ecosysteem dat in zijn geheel in beweging is en blijft;
  • hoe je kunt werken als of samenwerken met start ups;
  • modellen om een ecosysteem te bouwen waarin het mogelijk is om bestaande business en innovatie te combineren zonder dat ze op een verkeerde manier in elkaars vaarwater terechtkomen.

Programma

  • - Ontvangst deelnemers

  • - Innoveren in een bewegende wereld: de context

    door Yvonne Campfens consultant met (internationale) media-ervaring
    In dit onderdeel zetten we de klokken gelijk qua referentiekader om vervolgens te kunnen doorgronden wat innoveren in een disruptieve omgeving zo moeilijk maakt. Aan de hand van meer en minder succesvolle cases analyseren we welke factoren een bepalende impact hebben op succesvolle verandering van organisaties. Welke nieuwe ontwikkelingen sluiten aan bij de levenscyclus en (toekomstige) doelen van je portfolio en organisatie? Wat is de impact op je waardevergelijking en hoe breng je die (opnieuw) in evenwicht? Wat wordt je klantpropositie en wat ga je transformeren, wat ga je doen, hoe pak je het aan, wat heb je nodig; hoe blijf je op koers? Maar ook: wat is de impact op de aansturing van de operatie, wat gebeurt er in de klantrelatie, zijn er copycats, nieuwe toetreders, nieuwe investeerders?

  • - Pauze

  • - Innoveren in een bewegende wereld: executie en implementatie van transformatie

    door Yvonne Campfens
    In dit onderdeel brengen we in beeld wat er nodig is om innovatie in een disruptieve omgeving tot stand te brengen. Hoe transformeert je eigen organisatie om blijvend te innoveren en concurrentieel voordeel te realiseren? Maar ook krijgen we inzicht in wat we kunnen we leren van nieuwe toetreders en startups en hoe we met hen kunnen samenwerken de eigen innovatie en groei te versnellen? Welke samenwerkingsmodellen zijn er, hoe geven we daar vorm aan en waar beginnen we?

  • - Lunchbreak

  • - De digitale transformatieve roadmap

    door Salim Hadri (CEO van Milvum) & Rob Hulst (UX Designer bij Milvum).
    Milvum werd in 2012 opgericht en is een snel groeiende scale up. Salim Hadri geeft regelmatig talks over digitale transformatie. Tijdens deze bijeenkomst deelt hij zijn inzichten over pragmatisch digitaal leiderschap. Hij zoomt in op vijf pijlers van digitaal leiderschap die nodig zijn voor het maken van een digitale roadmap. Hij presenteert verschillende transformatiestrategieën (zones genaamd) voor uiteenlopende doelen. Rob Hulst presenteert de User Centered Organisation als drijver voor digitale transformatie. Daarbij staat hij kort stil bij de rol van de eindgebruiker voor de waarde en inzetbaarheid van Design Thinking.

  • - Pauze

  • - Use case Meld een Vermoeden: incrementele innovatie op basis van proven technology

    door Salim Hadri
    Voor diverse opdrachtgevers ontwikkelt Milvum via zijn jumpstart-methode product- en procesoplossingen met de inzet van moderne technologie. Tijdens de bijeenkomst presenteert Salim de ontwikkeling van de app Undermining, een slimme  combinatie van bestaande informatie en procesverbetering: een mooi voorbeeld hoe een startup incrementeel innoveert door proven technologie in te zetten en nieuwe producten te kick starten en toepassingen te bedenken die interessant kunnen zijn voor uitgevers.

  • - Napraten met een hapje en een drankje