Crossmediale contentstrategie: een praktische masterclass

Op verzoek van de vele deelnemers aan de succesvolle masterclasses over LinkedIn en Facebook vroegen we Carolien Vader om 2018 af te sluiten met een praktische masterclass die de basis legt voor jouw crossmediale contentstrategie in 2019.

In het gefragmenteerde medialandschap wordt het steeds moeilijker om (potentiële) lezers en gebruikers van je content te bereiken. Bovendien lijkt de balans te verschuiven: niet langer ligt de nadruk op het brengen van goede content, maar eerder op het bouwen van relaties, bereik en de juiste engagement. Daarom is het belangrijk om je contentformules in dit licht te herijken.

In deze masterclass gaan we stap voor stap antwoorden formuleren vanuit de centrale vraagstelling: Wat zou je (moeten) doen als je in het huidige medialandschap opnieuw je mediamerk of je contentmarketingtraject zou lanceren? Welke stappen zet je ten opzichte van je branding en je positionering? Welke stakeholders bedien je en hoe bereik je ze via welke kanalen?

In een eendaagse zeer praktijkgerichte interactieve masterclass neemt Carolien Vader, eigenaar van Bladendokter.nl en contentmarketingbureau The Big Story, je stapsgewijs mee om te komen tot een strategische basis voor een ‘content playbook’: een gedegen crossmediale strategie of formule. De focus van de masterclass ligt op het strategische kader, waarop de inhoud logischerwijs moet volgen.

Spreker

  • Carolien Vader

    Carolien Vader

    Eigenaar
    Bladendokter & The Big Story

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom door Nineke van Dalen, directeur van de Mediafederatie Academy

  • - Ochtendprogramma

    • Het medialandschap: van schaarste naar overvloed
    • Voorbeelden van waardeproposities van mediamerken
    • Blauwe en rode oceaan strategie
    • Positionering: concurrerend umfeld
    • Zakelijke doelstellingen en stakeholders
  • - Broodjeslunch

  • - Middagprogramma

    • Doelgroepsegmenten
    • Klantreizen met oefening
    • Positionering: identiteit en intentie
  • - Napraten met een hapje en een drankje