Ontdek de killer contentmarketingstrategie voor jouw merk

NB Dit event is volgeboekt, je komt op een wachtlijst.

Donderdag 9 maart 2023: Ontdek de killer contentmarketingstrategie voor jouw merk

Dat content cruciaal is voor een merk in dit digitale tijdperk weet jij, als uitgever en mediaprofessional, als geen ander. Consumenten zien duizenden content-uitingen per dag, los van logo’s op verpakkingen en in het straatbeeld.

Hoe zorg jij dat je media(merk) zichtbaar is? Velen merken maken een videoserie, reeks artikelen, social posts, e-mails of podcasts. Maar dit zijn de tactieken. Terwijl juist strategie een onmisbaar competent is om jouw marketingdoelen te realiseren. Strategie langdradig en ingewikkeld? Zeker niet! Doe mee en schrijf jouw killer strategie.

De trainers Merel en Sam, oprichters van Digitalheads en ieder 20+ jaar ervaring bij A-merken en in media, bieden direct toepasbare praktische handvatten. Via handige templates en veel voorbeelden nemen ze jou mee door de Strategy Steps; negen effectieve stappen voor het schrijven van een succesvolle contentmarketingstrategie. Aan bod komen de belangrijkste begrippen en modellen ter voorbereiding op het schrijven van je strategie. Vervolgens doorloop je in negen stappen de aanpak voor een resultaatgerichte en impactvolle contentmarketing.

Laat je op deze dag inspireren en ga hands-on aan de slag in deze crash course. Je leert:

De belangrijkste begrippen en modellen;

● Waar je begint met jouw strategie;

● Hoe je jouw doelgroep het beste omschrijft;

● Hoe andere merken dit doen;

● Wat de meest voorkomende doelen en KPI’s zijn;

● Wat het allerbelangrijkste onderdeel is van een succesvolle contentmarketingstrategie;

● Welke en hoe je jouw contentdomeinen en onderwerpen kiest;

● Wat een goede opzet voor een impactvolle contentkalender inhoudt;

● Hoe een professionele contentmarketingorganisatie eruitziet;

● Welke stappen je doorloopt in de contentmarketingorganisatie;

● Wat het geheim is om op de meest effectieve manier content te produceren;

● Hoe je in kaart brengt op welke kanalen jouw content zichtbaar is;

● Wat voor soort kanalen er zijn om jouw unieke content te verspreiden;

● Hoe je het succes van jouw contentaanpak meet, monitort en verbetert;

● Hoe je zelf succesvol aan de slag gaat.

En nog veel meer….

Bekijk hier het programma (pdf).


Sprekers

Samantha Nagtegaal

Marketing & Branding Expert
Digitalheads

Digitale Marketing menselijk maken is wat Sam mooi vindt aan het
marketingvak. Doelgroep en doelen centraal. Strategie, Merk, Content, Tech en Data als
middel om een emotionele connectie tussen merken en hun doelgroepen te verstevigen.
Als Digital Marketing & Branding expert heeft Sam gewerkt bij A-merken als Bol.com,
Parkmobile, Volkswagen, KPN, ASN Bank & DPG Media. Ze droeg bij aan meerdere award
winnende campagnes & content.
Via Digitalheads wil Sam marketing makkelijker maken zodat mens en merk groeien. Deze
visie brengt ze, samen met Merel, tot leven door in hun cursussen veel praktijkvoorbeelden,
oefeningen en direct toepasbare templates en stappen te bieden. Leren. Lachen. Doen!

Merel Braakman

Expert Strategische Marketing
Digitalheads

Merel is expert in strategische marketing en leiderschap. Zij schrijft hier
o.a. op een toegankelijke manier over op Emerce en als (gast)docent op NHL Stenden
Hogeschool en HvA doceert zij (Content-)marketing, Nima, Business Strategy en Persoonlijk
leiderschap. Met meer dan 20 jaar managementervaring bij bureaus, mediabedrijven en
A-merken coacht en traint Merel professionals en ondernemers op het gebied van Merk,
Contentmarketingstrategie en Persoonlijk leiderschap.
Merel is gecertificeerd NLP Master Practitioner. NLP staat voor Neuro linguïstisch
Programmeren en zorgt ervoor dat je met taal en communicatie invloed krijgt op je
onbewuste breinprocessen. Dit gebruikt zij in haar dagelijkse praktijk en sluit volledig aan op
haar visie dat groei van merk, groei van mens betekent. En andersom.


Programma

09:15

Ontvangst en deelnemersregistratie

09:30

Start ochtendprogramma

12:30

Lunchpauze en netwerkgelegenheid

13:00

Start middagprogramma

15:30

Vragen en discussie

16:00

Einde programma