Conversational interfaces

Een praktische verkenning

Nieuw in het programma: Google introduceert Google Assistent NL voor nieuwsmedia

We zijn aanbeland in het tijdperk van de dialoog met de klant. In de Verenigde Staten heeft 1 op de 7 huishoudens al een smart assistant waar je tegen kan praten, die je boodschappen bestelt, je verlichting en thermostaat bedient en je agenda bijhoudt. In de zoektocht naar relevantie zal de communicatie tussen uitgeefmedia, merken en hun klanten steeds vaker 1-op-1 plaatsvinden: in plaats van het pushen van content en conversie staat de conversatie met de klant centraal, geïnitieerd door de klant zelf of gedreven door externe gebeurtenissen. Slimme tooling maakt het ook voor bedrijven steeds makkelijker om conversational interfaces in te zetten zonder technische knowhow. Deze bijeenkomst is een eerste verkenning van praktische toepassingen in de content- en customer journey.

In deze bijeenkomst

  • ontdek je wat er zo bijzonder is aan conversational interfaces en wat de potentie is;
  • ontdek je wat Google Assistent kan beteken voor nieuwsuitgevers;
  • laten we ons inspireren door wat a.s.r. met conversatie in de klantreis heeft bereikt;
  • nemen we een kijkje in het conversatielab voor NDC Mediagroep;
  • maak je kennis met een toepassing waarmee je morgen zelf een eerste concrete stap kan zetten.

Sprekers

  • Chris den Arend

    Chris den Arend

    Chatbot Lead
    Sogeti
  • Christian Heise

    Christian Heise

    Strategic Partner Manager, News & Publishing Partnerships
    Google Duitsland
  • Rachid Finge

    Rachid Finge

    Communications Manager
    Nederland
  • Nick Aanraad

    Nick Aanraad

    Customer Journey Expert
    A.s.r.
  • Jos van Essen

    Jos van Essen

    Eigenaar
    Growindigital
  • Arti Nokhai

    Arti Nokhai

    AI consultant
    E-office

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom

  • - Conversational AI: waar staan we, waar gaan we naartoe en wat moet je morgen doen?

    Door Chris den Arend, Chatbot Lead bij Sogeti

    Chris is verantwoordelijk voor praktische oplossingen in organisaties via de inzet van chatbots. Zijn doel is om waarde toe te voegen aan organisatieprocessen via chatbotoplossingen. Chris licht toe wat de potentie is van chatbots, wat ze kunnen en op welke manier je ze kan inzetten om een optimale klantreis te realiseren. Hij geeft aan waar we staan met chatbots en hoe het landschap eruitziet (trends, belangrijke spelers en mogelijkheden). Ook gaat hij in op een drietal implementatie-opties en de mogelijkheden die een aantal grote platformen bieden voor de inzet van chatbots.

  • - Google Assistent NL voor nieuwsuitgevers

    Door Christian Heise, Strategic Partner Manager, News & Publishing Partnerships bij Google Duitsland en Rachid Finge, Communications Manager bij Google Nederland

    Christian en Rachid introduceren de mogelijkheden die de onlangs in Nederland gelanceerde virtuele spraakassistent Google Assistent biedt voor nieuws en nieuwsuitgevers.

  • - Pauze

  • - Conversatie is key in de customer journey bij a.s.r.

    Door Nick Aanraad, Customer Journey Expert bij a.s.r.

    A.s.r. ontwikkelde de eerste volledig dialooggestuurde website van Nederland om bestaande klanten beter en sneller online te helpen. Nick presenteert hoe dit chatbotavontuur zich als een rollercoaster in de praktijk voltrok. Ook uitgeefmedia kunnen veel leren van de schat aan inzichten, ervaringen en resultaten die Nick tijdens deze bijeenkomst met de uitgeefmediabranche zal delen.

  • - De mogelijkheden van voice control devices voor lokale media

    Door Jos van Essen, eigenaar van Growindigital

    Met het sterk veranderende medialandschap is het noodzaak om sneller te gaan experimenteren met gebruikers, technologie en businessmodellen. Jos zet uiteen hoe NDC Mediagroep dit doet met conversational interfaces. Aan bod komen Telegram, Google Home en Facebook Messenger, platformen waarop ‘MVPs’ zijn gebouwd: minimum viable products die met de gebruikers worden getest. Jos laat zien hoe dat werkt én welke toekomst hij ziet voor conversational interfaces.

  • - De uitsmijter: meteen aan de slag met Bots As A Service (BAAS)

    Door Arti Nokhai, AI consultant bij e-office

    Na alles wat je deze middag hebt gehoord, wil je misschien snel met chatbots in je eigen praktijk aan de slag. Het goede nieuws is dat dit ook écht kan! Arti laat zien hoe je morgen al een Nederlandstalige chatbot kan inzetten zonder dat daarvoor IT-kennis of grote investeringen nodig zijn. Je kunt zelf meteen meeklikken. Ook zal Arti ter inspiratie laten zien wat voor een gelukkig huwelijk content en chatbots kunnen sluiten en welke nieuwe verdienmodellen dat oplevert.

  • - Afsluiting en borrel