Business uit data – van big naar smart data
Artificiële intelligentie (AI) en machine learning (ML) worden ingezet om beter in te spelen op de behoefte van de klant, meer inzicht te krijgen in de klantreis en om gepersonaliseerde diensten en producten op het juiste moment in de juiste context te kunnen leveren. Er is er een explosie van aanbieders die AI- en ML-oplossingen bieden om content- en marketingprocessen steeds slimmer te maken.
!!Deze bijeenkomst is volgeboekt. U kunt zich nog aanmelden voor de reservelijst. Mocht er een plaats vrijkomen, dan hoort u dat direct!!
Tijdens deze bijeenkomst word je geïnformeerd over AI-oplossingen van twee marktleiders (IBM en Google) en de ontwikkelingen die zij voor de toekomst zien. Daarna zal Wolters Kluwer inzichtelijk maken hoe zij AI inzetten om hun data driven business te optimaliseren en wat de impact daarvan op de organisaties is. Vervolgens vertelt het Japanse Rakuten over optimalisatie van de customer journey op basis van onsite klantgedrag. Diep onder de indruk van deze grote spelers, kunnen we opgelucht ademhalen omdat Growth Tribe duidelijk maakt dat AI ook voor niet-techneuten bereikbaar is.
Laat je niet uit het veld slaan door de nieuwste techniek! Na deze bijeenkomst:
ben je bekend met de nieuwste ontwikkelingen van 2 belangrijke platformen;
heb je kennisgenomen van een toepassing in de uitgeefpraktijk;
maak je kennis met een laagdrempelige niet-technische toepassing waarmee je zelf kunt experimenteren met AI.
Sprekers
Programma
Registratie en ontvangst met een broodje
Welkom
Welkom
Door moderator Jasper Baggerman, Senior Adviseur Digitalisering & Innovatie bij de Mediafederatie
De cognitieve toekomst van de contentindustrie: content is de grondstof, data is de sleutel
Geert-Jan de Koning, IBM Software Group Information and Analytics, introduceert oplossingen die Watson te bieden heeft op het terrein van multichannel visuele, audio-, spraak- en semantische data-analyse. Hij beschrijft de impact van cognitieve software op innovatie van de business line en schetst aan de hand van een aantal maturity checks de ‘next levels’ voor een mediabedrijf. Ook zal hij laten zien hoe kleinere organisaties de Watson-technologie kunnen integreren in hun bedrijfsvoering.
Google: Machine Learning Use Cases for the Media Industry
Door:
Veerle Knechten, Google Cloud Consultant Benelux bij Google
Luc de Jager, Territory Manager bij Google
Rianne Reitsma, Sales Manager Google Cloud bij Incentro
In Nederland is Google voor de consument het startpunt om het web op te gaan. Reden om van Google te horen wat de nieuwste slimme mogelijkheden voor uitgevers zijn voor hun data gedreven business. Wat is nieuw en wat komt eraan? Het team van Google Cloud Consultants Benelux zal vandaag de nieuwste toepassingen die zij hebben ontwikkeld voor de mediasector presenteren en inzichtelijk maken hoe uitgeefmedia daarmee hun business cases kunnen versterken.
Pauze
When you have to be right: from information to expert solutions
Door:
Michael Cleary, VP - Product Solutions | Global Platform Organization | Wolters Kluwer Technology
Tjerk de Greef, PhD; Director of Search Technology – Information Solutions & Advanced Technology | Global Platform Organization | Wolters Kluwer Technology
Rogier Krijgsman, Global Director Digital Transformation - Product Solutions | Global Platform Organization | Wolters Kluwer Technology
(De voertaal van dit onderdeel is Engels, daarom gaan we in het Engels verder)
Many professionals around the globe use the information, expert solutions and software from Wolters Kluwer. In the recent decades, Wolters Kluwer transformed from publisher into a technology driven information and expert solutions provider. Michael will explain which AI technologies are relevant for Wolters Kluwer and its customers. Rogier and Tjerk will show several real life examples in which AI technologies are implemented. They will also zoom in on the impact on author (management), editors, employee skills, workflow, business models etc.
Optimalisatie van de customer journey
Door Sebastiaan Rasterhoff, Manager Performance Marketing bij Rakuten Duitsland
Het Japanse Rakuten – wat ‘optimisme’ betekent – is in meer dan 190 landen actief en biedt tientallen diensten aan: van e-commerce, fintech, adtech en digitale content tot mobiele netwerkdiensten. Sebastiaan maakt inzichtelijk hoe Rakuten first party data gebruikt en actionable maakt voor marketing en de customer journey optimaliseert op basis van onsite klantgedrag. Deze use case is ook toepasbaar in de context van uitgeefmedia.
Pauze
Teaching Non-Coders to Use AI in Growth and Marketing
(De voertaal van dit onderdeel is Engels, daarom gaan we in het Engels verder)
In this closing keynote David Arnoux will show you how AI is no longer something reserved for extensively qualified data scientists. Growth Tribe has spent the last year teaching non-coders to use ML for marketing and growth. The world of marketing and growth has already begun to be influenced by ML and AI, with the companies who want to stay ahead taking advantage of this new competitive advantage. In this talk, we’ll test your skills, expose you to the real-life applications of AI, as well as show you how you can learn to leverage it!