Nieuw crossmediaal bereiksonderzoek speelt in op wensen nieuwsmedia

Vandaag hebben de organisaties voor bereiksonderzoek een tender uitgeschreven voor een nieuw mediabereiksonderzoek.

Dit onderzoek zal het ‘kijken’, ‘lezen’ en ‘beluisteren’ van media en reclame in zich verenigen. Het gaat om zowel online als offline mediagebruik

Gunstig voor nieuwsmedia

NDP Nieuwsmedia is al jaren een voorstander van een crossmediale aanpak. De nieuwsmedia zijn terug te vinden op uiteenlopende mediakanalen, waaronder tv, radio, dagbladen, magazines, apps en websites. In de nieuwe opzet zijn nieuwsmerken in staat om het netto bereik op al hun platforms te rapporteren. Het onderzoek speelt daarbij ook in op de sterke online profilering van de nieuwmerken.

De tender is tot stand gekomen in een samenwerking tussen Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), Stichting KijkOnderzoek (SKO) en de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX). Via deze organisaties zijn alle grote Nederlandse mediaorganisaties betrokken, alsmede de bond van adverteerders (BVA) en het Platform Media Adviesbureaus (PMA).

Lees het volledige bericht bij NDP Nieuwsmedia.