Gratis masterclass ‘sales, marketing, digitale innovatie en non fictie’ aan de UvA

In januari 2019 wordt door de Mediafederatie/GAU kosteloos twee plaatsen beschikbaar gesteld voor een masterclass. Deze cursus is bedoeld voor mensen met weinig tot geen ervaring in de gegeven onderwerpen. Te denken valt aan junior-redacteuren, uitgeefassistenten, freelancers, bureauredacteuren. Medewerkers van uitgeverijen die aangesloten zijn bij de Mediafederatie kunnen zich melden bij Martijn David: m.david@algemene-uitgevers.

De Masterclass is een onderdeel van de Master Redacteur/editor (Universiteit van Amsterdam). De Masterclass is geconcentreerd rondom sales (inclusief direct sales), marketing (inclusief publiciteit, online en off-line), en digitale ontwikkelingen als e-commerce. Twee dagen worden besteed aan de vele facetten van een marketingplan. Het onderwijs wordt gecoördineerd door Mark Pieters (Uitgeverij Van Oorschot) en verzorgd door gespecialiseerde gastdocenten. Aan deze masterclass doen ook studenten mee van de Universiteit van Amsterdam die een toekomst in het boekenvak ambiëren. Er valt veel synergie te verwachten van deze combinatie van deelnemers vanuit de Mediafederatie, een nieuwe generatie studenten plus een pittig docentencorps, afkomstig uit het werkveld.

Docent Masterclass

  • Mark Pieters mark@vanoorschot.nl

Contactpersoon vanuit de Universiteit van Amsterdam:

  • Lisa Kuitert e.a.kuitert@uva.nl

Data & tijden:

Maandag 21 januari 2019 10.00-15.30

Dinsdag 22 januari 2019 15.30-21.30

De masterclass vindt plaats op de Universiteit van Amsterdam (A’dam-Centrum), precieze invulling wordt nader bekend gemaakt.
Graag aanmelden vóór 17 december 2018.