Dagelijks zes miljoen lezers voor de gedrukte krant

De gedrukte dagbladen in ons land bereiken dagelijks ruim 6 miljoen personen.

Dat staat voor 42% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder, zo blijkt uit de vandaag gepubliceerde NOM-rapportage NPDM 2018.

Printbereik vormt een solide basis onder het groeiende lezerspubliek van dagbladen. De groei van de merken is vooral afkomstig van online kanalen. Die trekken dagelijks ruim 3 miljoen bezoekers. Het dagelijkse bereik van dagbladmerken via de smartphone is gegroeid tot 2 miljoen (bron: NOBO 2018).

Er zijn enkele titels die hun printbereik zagen stijgen. Het Reformatorisch Dagblad boekte een lichte groei. Ook De Telegraaf telt ten opzichte van de vorige NOM-rapportage iets meer lezers.

Top drie gedrukte dagbladen

De top-3 op basis van gemiddeld bereik in print wordt gevormd door AD (1.240.000 lezers), De Telegraaf (1.221.000 miljoen lezers) en Metro (847.000 lezers). In het weekend gaat De Telegraaf aan kop met een bereik van 1.558.000 lezers. De printedities van de regionale dagbladen bedienen samen dagelijks ruim 3 miljoen dertienplussers.

Lees het volledige bericht bij NDP Nieuwsmedia.