Masterclass LinkedIn

LinkedIn en Employee Advocacy voor mediamerken vergroten van engagement vergroten van bereik medewerkers als kanaal

LinkedIn is de afgelopen periode drastisch veranderd. Het platform biedt allerlei nieuwe functionaliteiten voor journalisten, contentmakers, redacteuren, marketeers  en uitgevers. Tijdens deze masterclass kijken we naar de mogelijkheden van LinkedIn als platform voor mediamerken.

Als deelnemer krijg je inzicht in de kansen die LinkedIn biedt voor het vergroten van bereik en engagement. Er is aandacht voor nieuwe features voor zowel individuele (profielen) als voor professionele gebruikers (pagina’s). Ook is er aandacht voor de dienstverlening die LinkedIn aan het ontwikkelen is voor uitgevers en journalisten.

Tijdens deze masterclass krijg je inzicht in de manier waarop je een goede en constante stroom aan content opbouwt voor de LinkedIn pagina van jouw mediamerk. Zowel  beheerders van pagina’s als individuele gebruikers krijgen tijdens deze masterclass heel veel praktische tips om nog meer uit Linkedin te halen.

De masterclass besteedt bovendien aandacht aan de theorie van employee advocacy, waarbij medewerkers actief meewerken aan de distributie van content en het stimuleren van engagement. Aan de hand van voorbeelden en theorie krijgen deelnemers een dieper strategisch en tactisch inzicht in de werking van LinkedIn.

Na deze masterclass weet je alles over:

  • de plaats die LinkedIn inneemt in de social mediastrategie van uitgevers
  • nieuwe features van LinkedIn
  • het verkrijgen van meer bereik en een grotere engagement
  • de rol van content binnen LinkedIn
  • het inzetten van medewerkers als ‘brand ambassadors’ voor vergroten van bereik, online
  • merkbeleving, thought leadership en impact

Trainers

  • Carolien Vader

    Carolien Vader

    Carolien Vader is bladenmaker, spreker en schrijver. Ze is expert in de transitie van traditionele media naar online en social media. Ze is conceptontwikkelaar voor nieuwe mediamerken en werkt als mediacoach, consultant en strateeg op het gebied van het veranderende medialandschap. Ze adviseert uitgevers, organisaties en bedrijven over: ◾conceptontwikkeling; ◾het ontwikkelen en uitrollen van content- en kanaalstrategieën; ◾positionering en (online) marketing; ◾het veranderende medialandschap.
    Bladendokter & The Big Story

Programma

  • - Welkom en registratie van de deelnemers

  • - Korte introductie over LinkedIn

  • - Features van LinkedIn voor engagement en bereik en nieuwe tools voor uitgevers en journalisten

  • - Pauze

  • - De rol van content op het platform en tools voor cureren, publiceren en distribueren van content

  • - Pauze

  • - Hoe word je een goede brand ambassador? De theorie van Employee Advocacy, LinkedIn-tools en gedragsregels

  • - Vragen en discussie

  • - Einde