Google Analytics: van statistiek naar groeiscenario’s

Een praktische masterclass, max. 30 deelnemers

Op herhaald verzoek van deelnemers aan bijeenkomsten van de Mediafederatie Academy organiseren we een praktische masterclass over Google Analytics voor gevorderden.

DEZE BIJEENKOMST IS VOLLEDIG VOLGEBOEKT. Als je je aanmeldt, dan kom je op de reservelijst. Als er alsnog een plaats vrijkomt dan laten we je dat direct weten.

Je hebt al eens dashboard ingericht en Google Analytics verschaft jou een enorme hoeveelheid statistische gegevens. Maar hoe vertaal je al die data naar inzichten waarmee je je online content- en marketingresultaten kunt verbeteren? Om het rendement en de effectiviteit van je contentstrategie en marketingcampagnes te vergroten, is het noodzakelijk verder te kijken dan de pageviews en de sessies en werk je vanuit een theoretische basis structureel aan te behalen doelen. In deze masterclass besteden we aandacht aan het doorvertalen van data naar strategie en leggen we praktisch uit hoe je meer uit Google Analytics kan halen.

Jonas Nouwen (online strateeg, spreker, trainer en uitgever) neemt je in stappen mee hoe je Google Analytics kunt integreren in je (content)marketingstrategie. Zodat je via data structureel kan werken aan het verbeteren van je online strategie.

Stap 1: Inventarisatie huidige doelen en systemen. Hoe goed zijn de tools ingericht en worden deze vertaald naar KPI’s en doelen?
Stap 2: Inrichten van de systemen. Welke systemen moeten allemaal aangepast en gekoppeld worden. Denk aan Google Tag Manager, events, audiences, e-commercekoppeling, Facebook-data, nieuwsbriefdata etc.
Stap 3: Dashboards en rapportage. In deze stap is alles ingericht en kan gestart worden met het rapporten van de juiste data. En start het verzamelen van nieuwe inzichten waarmee de strategie aangepast kan worden.
Stap 4: Herijking strategie. Nadat er voldoende data beschikbaar is met duidelijke lessen en inzichten kunnen die vertaald worden naar een nieuwe strategie, variërend van simpele aanpassingen in je website tot het anders inzetten van online advertenties.

Tijdens deze praktische masterclass wordt de theorie geplot op je eigen praktijk. Je gaat op je laptop aan de slag met o.a.:

  • aanpak, doelstelling, kpi’s, inrichten dashboards voor Facebook, nieuwsbrieven en events
  • conversieoptimalisatie en contentanalyse
  • Google Tag Manager en UTM-tagging
  • Nieuwsbriefdata
  • Facebook analytics
  • Google Data studio en het maken van custum rapporten en segmenten in Google Analytics
  • AVG en privacyrichtlijnen

Spreker

  • Jonas Nouwen

    Jonas Nouwen

    Online strateeg, spreker, trainer en uitgever

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Ochtendprogramma

  • - Broodjeslunch

  • - Middagprogramma

  • - Napraten met een hapje en een drankje