De kracht van data

Marketing in een hogere versnelling door een projectmatige aanpak

Wegens succes herhaald!

In een wereld waarin klanten een real time, mobiel en gepersonaliseerd aanbod van uitgevers en adverteerders verwachten en waarin alles met alles is verbonden, zijn een datastrategie en een datagedreven organisatie onontbeerlijk. (Big) data is geen hype maar de basis voor de ‘competitive edge’ van uitgeverijen. Met datagedreven processen presteren ze beter.

NUV Academy wil uitgevers ondersteunen en stimuleren om datagedreven business te ontwikkelen om in een door algoritmen gedomineerde markt een eigen rol te kunnen blijven spelen, naast reuzen als Google, Amazon, Facebook en Apple. Daarom organiseert NUV Academy meerdere bijeenkomsten onder de paraplu ‘De kracht van data’. In 2016/2017 vonden de volgende bijeenkomsten plaats:

  • Introductie Big data: ’Optimalisatie van de klantpropositie’: wat elke manager moet weten over big data en waar en hoe je kunt beginnen met database publishing.
  • Inspiratiebijeenkomst ‘Business en contentoptimalisatie met data’: een mozaïek van cases.
  • ‘Data Governance in het uitgeefmediabedrijf’, over de privacy-aspecten van persoonsgebonden marketingdata.

In deze vierde bijeenkomst staan marketing en sales op basis van data centraal. Uitgeefmediabedrijven bevinden zich in verschillende fasen als het gaat om de toepassing van data in marketing en sales. In deze bijeenkomst gaan de deelnemers aan de slag met de acceleratie van databasemarketing in de eigen organisatie.

Na een algemene introductie van de mogelijkheden van data in de uitgeverij worden er korte cases gepresenteerd in verschillende toepassingsstadia en uitgeefmarkten. Zij vormen de opmaat voor break-outsessies. De deelnemers ontvangen na de bijeenkomst een gevisualiseerd verslag met de kernpunten van de bevindingen van de break-outsessies.

Bekijk het volledige programma

Sprekers

  • Aloys van Balen

    Aloys van Balen

    Managing director en partner
    GEA Consultancy
  • Erik Clabbers

    Erik Clabbers

    GEA Consultancy
  • Nineke van Dalen

    Nineke van Dalen

    Directeur
    de Mediafederatie Academy
  • Marianne Dewandeleer

    Marianne Dewandeleer

    Marketingmanager
    Zwijsen België
  • Pascal van Hattum

    Pascal van Hattum

    Directeur
    SAMR Data Creatives
  • Rob Koghee

    Rob Koghee

    Eigenaar en directeur
    New Skool Media

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom

    Nineke van Dalen, directeur NUV Academy

  • - Inleiding break-outsessies

    Aloys van Balen, managing director en partner GEA Consultancy

  • - ‘Big data, big bullshit’?!

    Pascal van Hattum, directeur van SAMR Data Creatives

  • - Hoe start een (kleine) uitgever met data?

    Erik Clabbers, GEA Consultancy

  • - Het dataluik van de marketing van Zwijsen België

    Marianne Dewandeleer, marketingmanager

  • - Op weg naar top notch databasemarketing bij New Skool Media

    Rob Koghee, eigenaar en directeur van New Skool Media

  • - Pauze

  • - Acceleratie van je database-marketingpraktijk: drie interactieve break-outsessies

    • Break-out 1:
      Uit de startblokken (onder leiding van Erik Clabbers)
      Voor deelnemers uit uitgeverijen die met zeer beperkte middelen willen experimenteren om de eigen mogelijkheden van de inzet van data willen ontdekken.
    • Break-out 2:
      Verbeteren van de ‘competetive edge’ (onder leiding van Aloys van Balen & Marianne Dewandeleer)
      Voor deelnemers uit uitgeverijen die datagedreven marketing/sales inzetten om concurrentievoordeel te halen. De deelnemers gaan aan de slag met de projectmatige benadering die versnelling en uitbouw van databasemarketing in de eigen organisatie ondersteunen.
    • Break-out 3:
      Data als basis voor missie en strategie (onder leiding van Pascal van Hattum)
      Voor deelnemers uit uitgeverijen die werken vanuit een breed gedragen visie en al werken met geautomatiseerde databasemarketing/sales en dat verder willen uitbouwen met datasets van derden.
  • - Plenaire afsluiting

  • - Napraten met een hapje en een drankje