Chatbots voor uitgeefmedia

Een praktische verkenning

In de zoektocht naar relevantie zal de communicatie tussen uitgeefmedia, merken en hun klanten in 2020 steeds vaker 1-op-1 plaatsvinden: in plaats van het pushen van content en conversie staat de conversatie met de individuele klant centraal, geïnitieerd door de klant zelf of gedreven door externe events. We zijn aanbeland in het tijdperk van de chatbot en de dialoog met de klant. In de Verenigde Staten heeft één op de zeven huishoudens al een ‘smart assistant’ waar je tegen kan praten, die je boodschappen bestelt, je verlichting en thermostaat bedient en je agenda bijhoudt. Slimme tooling maakt het ook voor bedrijven, ook zonder technische knowhow, steeds makkelijker om ‘conversational interfaces’ in te zetten in de customer journey.

In deze bijeenkomst ontdek je:

  • wat conversational interfaces/chatbots zijn en kunnen;
  • waarom iedereen denkt dat ze zo enorm veelbelovend zijn;
  • waarvoor je chatbots als mediabedrijf nu al kan inzetten;
  • wat er zo bijzonder is aan ‘spraak’, ofwel voice activated devices en smart assistants;
  • hoe je morgen al een eerste concrete stap kan zetten.

Sprekers

  • Chris den Arend

    Chris den Arend

    Chatbot Lead
    Sogeti
  • Nick Aanraad

    Nick Aanraad

    Customer Journey Expert
    A.s.r.
  • Jos van Essen

    Jos van Essen

    Eigenaar
    Growindigital
  • Arti Nokhai

    Arti Nokhai

    AI consultant
    E-office

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom

  • - Demonstratie van een Assistent

    Nog niet bekend door wie

  • - Conversational AI: waar staan we, waar gaan we naartoe en wat moet je morgen doen?

    Door Chris den Arend, Chatbot Lead bij Sogeti

    Chris is verantwoordelijk voor praktische oplossingen in organisaties via de inzet van chatbots. Zijn doel is om waarde toe te voegen aan organisatieprocessen via chatbotoplossingen. Chris licht toe wat de potentie is van chatbots, wat ze kunnen en op welke manier je ze kan inzetten om een optimale klantreis te realiseren. Hij geeft aan waar we staan met chatbots en hoe het landschap eruitziet (trends, belangrijke spelers en mogelijkheden). Ook gaat hij in op een drietal implementatie-opties en de mogelijkheden die een aantal grote platformen bieden voor de inzet van chatbots.

  • - Conversatie is key in de customer journey bij a.s.r.

    Door Nick Aanraad, Customer Journey Expert bij a.s.r.

    A.s.r. ontwikkelde de eerste volledig dialooggestuurde website van Nederland om bestaande klanten beter en sneller online te helpen. Nick presenteert hoe dit chatbotavontuur zich als een rollercoaster in de praktijk voltrok. Ook uitgeefmedia kunnen heel veel leren van de schat aan inzichten, ervaringen en resultaten die Nick tijdens deze bijeenkomst met de uitgeefmediabranche zal delen.

  • - Pauze

  • - De mogelijkheden van voice control devices voor lokale media

    Door Jos van Essen, eigenaar van Growindigital

    Met het sterk veranderende medialandschap is het noodzaak om sneller te gaan experimenteren met gebruikers, technologie en businessmodellen. Jos zet uiteen hoe NDC Mediagroep dit doet met conversational interfaces. Aan bod komen Telegram, Google Home en Facebook Messenger, platformen waarop ‘MVPs’ zijn gebouwd: minimum viable products die met de gebruikers worden getest. Jos laat zien hoe dat werkt én welke toekomst hij ziet voor conversational interfaces.

  • - De uitsmijter: meteen aan de slag met Bots As A Service (BAAS)

    Door Arti Nokhai, AI consultant bij e-office

    Na alles wat je deze middag over chatbots hebt gehoord, wil je natuurlijk zo snel mogelijk zelf aan de slag om te ervaren hoe je chatbots in je eigen praktijk kan inzetten. Het goede nieuws is dat dit ook écht kan! Arti laat zien hoe je vandaag al een eerste ervaring op kan doen met Nederlandstalige chatbots zonder dat daarvoor IT-kennis of grote investeringen nodig zijn. Je kunt zelf meteen meeklikken. Ook zal zij ter inspiratie laten zien wat voor een gelukkig huwelijk content en chatbots kunnen sluiten en welke nieuwe verdienmodellen dat oplevert.

  • - Afsluiting en borrel